Saturday, April 16, 2011

tanpa disedari, pendatang rupenye aku ni...

boleh tak... tanpa disedari aku kesana ke sini selame seminggu ni tanpa bawa ic n lesen even ke opis pon. siyes tak tipu. tgh hr td aku pegi JJ bukit tinggi. niat aku nak collect credit card aku. mcm yg aku membebel kat entri yg lepas, maybank cancel kn cc lame aku n they replace with the new one for safety reason. semalam aku dpt call yg cc aku dah siap n ready to collect. mmg sengaja aku nak collect kat maybank JJ bukit tinggi coz sabtu pon bukak kat sane. so, senang sikit. sampai2 je kat JJ, tergerak aku nak cek wallet aku. terkezut aku tengok ic n lesen aku takde. br aku ingat, ic n lesen kat dlm handbag yg aku gune ms travel kat kuching. aku tak pindahkan balik. gileeerrr lah. nasib takde road block ke ape ke.

ic n lesen mmg aku letak dkt card holder yg combine kan kedua2nye sekali. why? ade cite disebaliknya. biasenye aku letak je dlm card slot yg ade kat wallet tu. penah la satu hari tu, aku balik keje lambat. dalam pukul 1 lebih. pagi hokeh. ade road block kat area opis aku. mase tu siyes aku ngantuk n letih giler. balik keje kan. harus lah penat nak mati. bese la bile polis tahan ni, diorang nak tengok ic n lesen. tengah mamai2 mcm tu aku men bg je la. boleh tak aku silap bagi. ic mmg betul. tp aku bg lesen yg salah. lesen yg dah lame yg dah mati. terkejut aku mase die ckp lesen aku dah mati coz aku igt betul2 dah mati. aku penah drive tanpa sedar yg lesen aku dah lame mati. mmuahaha. so, sekarang aku renew sekali 5 tahun terus. bile dah renew sekali lame ni, problem gak. lupe bile lesen tu mati. sebab forever confident lesen ko lame lg nak mati sebab dah renew utk banyak2 tahun sekali kan. aku pon mintak la kat polis tu lesen aku. nak tengok betul ke tak dah mati. sekali rupenye silap. kelam kabut aku cr lesen yg betul. so start from that, aku beli card holder khas utk letak lesen n ic sekali. so senang bile nak pape. sebab selalu kalau apply pape pon org mintak ic n lesen kan. so senang la. leh terus bagi. kalau letak kad wallet punye card slot, memang terhegeh2 aku nak cari. macam2 card dalam wallet aku tu. nasib mase road block tu aku tak terbagi J Card kat polis. hahaha.

sebab kan tadi tak bawa ic, maka cc takleh nak amek lagi. its ok. bagus gak. takde aku gune cc kan. takde duit, diam2 sudeh. tp prob gak. coz cc tu aku gune tuk isi minyak. bile takde cc, kene berjalan ke kaunter nak bayar. giler malas hokeh. padahal kaunter tu bukan jauh mane pon. tapi malas yg amat. mane la aku tak jadi penternak lemak yg berjaya. makan banyak nak mati. berjalan nak bayar minyak pon aku malas. rase jauh sangat. hahaha.

adios. aku kene siapkan keje. nex week nak submit. alahaaaaaaai. ape la nasib. malam minggu orang lain berjoli sakan. aku perah otak nak setelkan keje. T_T

No comments: