Thursday, April 07, 2011

a day before sweet escapade

start from tomorrow until monday, ai cuti uolls. ai pegi menyahut seruan kerajaan. cuti-cuti Malaysia. esok aku akan fly ke kuching. again. but dis time not for work but untuk berjimba bersama kengkawan. hr tu before apply cuti, bos cakap kalau boleh staf x yah amek cuti on April. wat? oh! aku kan tak makan saman punye budak. aku hantar gak borang cuti tu. approve ke tak, lantak. ade aku kisah? tetap aku akan fly. xtualy aku cuti ni nak celebr8 besday aku yg ke-21. eh? mmuahaha. almaklumlah... aku bukan paris hilton. nak celebr8 kat Paris tu mmg tak mampu la. maka bawa la diri ke Kuching. kire jauh jugak la. over the sea jugak kan. kah kah kah.

honestly, perasaan excited tu takde sangat. bukan sebab dah penah pg kuching. tp mcm serabut gile. paling teruk semalam la. sindrom kemurungan. boleh? sehari aku tak wat keje. termenung je. sampai budak opis pon perasan. asal aku diam. muke susah hati je. selalu mulut aku la yg pok pek pok pek. dah mcm DJ kat opis tu. bile diam, sume terkejut. sebab moody, aku makan dan makan dan makan tanpa henti. dari moody pastu nak marah2 org wat org nyampah je. baik pegi makan. balik keje makan lagi. konon nak diet kan. tp makan tak berhenti.

baju aku tak pack lagi ni. tak tau nak bawak baju ape. dah gemok kan. sume sua2 dah ketat. tensi. bawak track suit je la. tak pon baju kelawar. hahaha. hr tu si rahiyah ckp aku dh kurus. aku pon perasan la gak. dah lame aku tak dengar org ckp aku kurus kan. sampai rumah terus try jeans. hampeh. terus aku ckp dgn rahiyah dia tipu. nak tau ape die jawab? aku tak cakap ko kurus satu badan. ko kurus upper part je. cehh. legging memang tak la. hodoh sungguh. peha dah makin besau. ahhhhh. pedulik lah. aku amik je la ape yg aku sempat capai. janji pakai baju. jangan bogel sudah.

aku pon no idea mn aku nk pg kat kuching nanti. dis time holiday saje suke2. nak release tension. nak rilex2. otak aku dah serabut habis. dah bersimpul2 urat2. klau simpol riben, boleh bukak. ni simpul mati. memang tak leh nak bukak la kan. anyway, if ade cadangan mane aku patut pegi, sile la bg idea k. benda aku paling risau is aku akan makin gemok. hahaha. normally kalau aku travel, tak sah kalau tak gain weight. sebab sume local food aku akn try. kek lapis memang konpem aku akan borong sakan. peberet tu. rindu nak makan mee kolok, teh c peng, mee tomato, umai, ala sume la. sedapnyeeeeee.... hehehe...

hr ni mmg ngantuk gile. tak cukup tido. sampai satu thp terpakse thn kepala dgn tangan pastu gosok2 mate. dan dan la mase tu bos yg duk sebelah aku ni bgn ternmpk aku. die ingat aku tgh thn sakit sbb migrain. terus terang je aku bgtau aku ngantuk sgt. terus die srh aku tido. boleh? die kate normal la tu. ade hari yg kite takkan rase segar. rase ngantuk je. dah die yg srh aku tdo. konpem la aku tdo. org mengantuk disorongkan bantal kan. aku tak rase die perli aku. sebab aku tgk muke die mmg ikhlas srh aku tdo sbb muke aku mmg takleh bla la bile thn ngantuk. tdo pkl 10 lbh bgn 1230 trs g lunch. hahaha. aku mkn spaghetti + mushroom soup + garlic bread. pastu tapau utk kunyah2 kat opis 8 ketul roti. hahaha. ala yg ade tuna la chicken la custard la. kedai roti kat sogo tu. bukan banyak pon. 8 je. kalau dah namenye aku, konpem boleh habis. ape la sangat 8 ketul tu. hahaha. lepas tu sibuk bising gemok kan.

2 ke 3 hr ni keje aku kat opis mmg tak banyak sgt. sebab awal2 aku dah setel kan. kate nak cuti. harus la setelkan pape yg patut. so sambil2 wat keje aku layan cite korea. pastu hasut bdk opis aku tgk sekali. sebab nanti bile aku nak bercerita ade la kawan. ade la yg tgk. boleh la komen sekali. hahaha. pastu siap download lagi cite bersiri tu. sebab banyak episod n aku tak sabau nak tengok sampai habis so, aku dengan keji nye memakse bdk opis aku download separuh aku wat separuh. cepat sikit. hahahaha. diorang redha je la dpt opismate mcm aku ni. bukan betul sangat. hahaha.

adios. aku ngantuk. nak rehatkan mata jap... ;p

1 comment:

h a s l i n a said...

macam kenal je tajuk entry ko ni.. haha!