Wednesday, April 20, 2011

sweet celebration - day 2

hari kedua hr peberet sebab besh gilak. sebab tu entry ni panjang giler. agak2 tak suke, sile tekan pangkah. hehehe. aku n ikin share birthday. last year kitorg celebr8 sesame gak. dis year, Alhamdulillah ade rezqi nak sambut sesame gak. nex year tatau la. kot2 ikin dah kawen, xdapat la kan. hehehe. xtualy our birthday is on 10 april tp kt cni kitorg celebr8 awal sebab bajet ade kat oversea. mmuahaha. acah je. sebab kitorg nak fly balik on 10 april. takut tak sempat sebab byk brg tak shopping lg so we decided to celebrate awal. alaaaa. awal ke lambat ke xde beza sgt. kitorg ttp awet mude. kah kah kah. *nah baldi! sile muntah*

hr kedua ni plan nak pegi sarawak culture village. yg ni mmg jauh. k
n ade transport. but dont worry. byk je ejen2 yg sediakan pakej utk pg sana. kat tune hotel ni pon ade gak. RM 110 utk transport pg balik n tiket masuk culture village tu. tix utk culture village RM 60. ni hrga tetap. tp bese la kan, dh name pergi ngan cik kiah destinasi bajet haruslah cr yg lagi murah. kitorang amek pakej kat Grand Margherita Hotel. lg murah. RM 80 je utk transport pg balik n tix masuk. kitorang ni kan peramah. org lain takde nak berbual ngan pekerja hotel tu. kitorg siap duk kat kaunter die borak ngan pakcik n akak tu. berkat keramahan mulut, akak tu bg diskaun kat kitorg. sorg RM75 je. seeeee.. tak rugi kalau berbuat baik ni. hehehe.

ni transport yg digunekan nak ke sarawak culture village. dlm 10 org muat la kot. kitorg amek yg plg awal sekali. pkl 9lebih. sebab kitorg nak balik awal. dah ade plan lain. nan
ti kalau dah sampai, driver tu akn tnye korg nak balik pukul bape. kene cop awal2. takut full.

ni rumah2 yg ade kat sarawak culture village ni. kire if ko dtg cni, ko ta
k yah susah nak pg 1 by 1 rumah suku kaum yg de kat cni yg tentu jauh2 kan. die dah kumpol kan sume kat sini. nanti mase kat security tu, die akan bg sticker utk korg lekat kat baju ke kat tangan ke kat memane ikut suke kau la as mcm pas la gitu. then korang akan dpt pasport gak utk collect cop kat setiap rumah. total ade 7 rumah so kene ade 7 cop la. tak nak collect cop pon takpe. takde sape nak kesah. tp kitorg kan suke xtvt2 camni. excited hokeh. dah mcm explorace dah. menggelabah nak cr cop. siap lari2. hahaha. padahal bukan dapat hadiah pape pon.

welcome to sarawak. hehehe. korang kene lalu jambatan buluh ni
ok. paling terer lalu atas ni ikin la. mcm dah bese je. hehehe. aku tak la gayat sebab benda ni tinggi. tp aku risau buluh ni patah. sebab actual load exceed design load. wahhhhh. gituwww. br la engineer. hahaha. maro siap wat conclusion bilangan buluh yg digunakan kene tambah lg 1. br stabil. hehehe.

auwwww... sexy gitu. mmuahaha. ni kat rumah org penan. masing2 nak try menyumpit. sume takde bakat. ok, sah kitorg bukan orang penan.

ni kat orang ulu longhouse. aku suka gilak tengok pakcik ni men pe benda ntah name alat ni. kitorang panggil pakcik live band je. hahahaha. tp siyes sedap. aku sempat record s
eparuh je. *kecewa*

ni kat tempat show dlm culture village ni. kitorg nak tengok show yg a
wal. pukul 11. memang ramai giler. tgk kat dlm pic pon tau. nasib ade ikin yg kurus ni. leh selit2 tolong cop kan tempat. ni la part yg paling aku suke. sume suku kaum akn menari tarian diorang. sukkkkeeeee sangat. teringat zmn2 menari dulu. hehehe. last sekali diorang akn ajak penonton nek stage utk menari sesame. aku ngan ikin mau tapi malu. bukan ape, aku takut kang diorang terus offer jd penari tetap kat situ. HAHAHAHA. perasan nak mati!

ni tarian org iban. kuat gigi bang? gune colgate ke.. ;p

ni tarian melanau kot. lupe la. tp memang peberet la yg tang main kay
u2 ni. kitorg siap try mase melawat rumah melanau. pastu gelak2. sebab takut kaki tersepit. ade sorang pelancong mat saleh tu duk dpn kitorg men benda alah ni. dia pon ikut gelak2 kan kitorg.

ni tarian org penan. kot. time ni kitorg gelak mcm nak pecah perut. org y
g duk depan kitorg siap pandang2. ade aku kesah? kitorg pon byr gak. dah lawak nak mati, gelak la. hahaha. mamat yg pakai sua ala2 hot pant tu (i mean their traditional costume for org penan la) nk perform. die nak perform menyumpit la. yg tak tahan nye die wat isyarat tangan kat sorg penonton (pompuan) jgn tengok bontot die, tengok performance dia. hahahaha. alahai kak, ye2 pon bontot die gebu jangan la nampak sangat. kan dah kantoi.

ni kat damai beach. mula2 beria aku ngan maro nak mandi. me
mang termasuk dlm plan la. before fly, dah pesan suruh bawak bikini. hahaha. sekali mengenangkan cuace yg panas giler, tak sanggup aku. dah la kulit tak bape nak cerah, kang beria sangat mandi terus legam. huiiihhhhh. ni pon termasuk dalam pakej yg kitorg amek tu la. sama ade ko nak pegi culture village or damai or dua2. korang plan la sendiri trip kitorg. mcm kitorg mmg just nak pergi culture village. kitorg pg amek pkl 9 lbh then utk balik 1 lbh. so akn smpai kt hotel dlm pkl 2 mcm tu la. ms on d way balik dr culture village tu, our driver, azha singgah gak kat damai ni even takmo pegi pon. tp kitorg be3 je yg turun sebab nak amek gambar. yg len sume taknak turun. kate pon tengah melancong. mane leh malas2. nak dtg lagi tak tau bile. kene tunggu bajet mengizinkan. kalau aku duit berkepuk2, selambe je nak pegi bebile.

mase on d way back from culture village, kitorg srh azha drop ka
n kitorg kat kedai kek. nak tempah kek. sebab kitorg nak hr tu gak so tak byk sgt choice. kek pon tempah kt kedai bese je. jadi la kan. jnji ade kek. then terus jalan kat area waterfront utk cr tempat luch. lapa giler hokeh. ms on d way nak cr tmpt makan, kitorg singgah kaunter tix utk river cruise. kate nak celebrate bestday kan. kene la naik cruise. mmuahaha. bg sesape yg nak nek sarawak river cruise ni better korg pg beli tix kat kaunter tix sdri dr beli kat hotel coz if bl direct kt cni dpt disc 10%. normal price RM60 for adult. kanak2 len harga tp aku tak tau bape. after disc, total only RM54.cruise ni start at 5.30pm. nak tempat besh, kn dtg awal sikit la utk cop table. tp kitorg ni kan special. cop la kat memane pon. tp satu kapal kitorg pusing jalan2. hahaha.

me n maro

beli kek, tp tak dpat pisau. kitorg mintak pinjam pisau kat pekerja c
ruise ni. cakap nak pinjam pisau utk potong kek. sekali hamek ko. die ingat kitorg bw kek pat tingkat ape. hahaha.

sarawak river cruise ni tak delah dr hujung ke hujung sg serawak die pg. kalau mcm tu, sehari pon tak cukup. panjang sungai ni ye dik oi. cruise ni motip die lalu tm
pt2 menarik n utk tgk sunset. romantik gituwww. hahaha. cruise ni pon tak lame sgt. 530 - 700 pm je.

kan aku dah cakap. 1 kapal ni aku nak xplore. atas bawa
h sume aku turun. nak tengok ade ape. sikit je lagi aku nak masuk tempat kapten. hahaha. nasib kapten tu muke garang. takut sikit aku nak tegur2.

birthday girl. hikhikhik... :)

lepas acara potong memotong, suap menyuap, gambar bergambar, kitorg rilex kejap layan performance by one of the dancer kat atas kapal ni. ko jgn pikir tarian yg bukan2 p
ulak. tarian traditional diorg la.

lepas turun kapal ni, kitorg terus pegi the spring. one of shopping mall kat sana la. konon nak karoke. sekali rupenye kene booking awal2 konsepnye. mane kamek tau. kamek dr semenanjung. so terus tukar plan. tengok muvi. cite source code. kot. lupe dh title. cite ni bese je. aku ngan ikin siap tetido ok. hahaha. habis je muvi, perut terase lapar. maklumla. atas kapal mkn kek je. dirog provide makanan pon yg light2 je. mane la cukup dgn perut aku ni. tp malangnye, nak balik tu hujan lebat giler. dah la takde transport.
kitorg dtg nek taxi. kat cni senang je nak dpt taxi. tp dr pintu mall nak ke taxi stand tu yg tak sanggup. takde la jauh sgt pon. mmg dekat sangat2 tp sebab hujan lebat giler mmg konpem la akn basah lencun. nak tak nak kene la tunggu hujan ni reda or kurg lebat. tp masalahnye nak kat setengah jam tak reda2. bertambah lebat ade la. jeng jeng jeng. sekali sekala, kalau keji sikit takpe kot. hehehe. terpakse. ampunnnnnn. tetibe ade 1 taxi yg stop kat betul2 depan mall. selambe badak terus masuk terus duduk bgtau kat taxi driver our destination. sah2 taxi tu ade org call kan. hehehe. maap le bebanyak ye. ai terpaksa amek taxi u. perut dah lapa sangat. kang gastrix. pitam pulak. hahaha. lagipon kitorg kan pelancong. mengalah je la ngan kitorg ye... ;p

sampai hotel, stil hujan. perut lapa. the best is makan maggie je
la. tp aku n maro paling excited la kan. why? sile tengok pic hokeh.

kitorg excited nak pakai baju hujan. mmuahaha. kitorg beli mase 1st day smpai kuching. kitorg takmo beli payung coz payung mahal. kalau payung murah, angin tiup je payung rosak. so the best choice is rain coat. bile dah beli, tak hujan2 pulak. hahaha. tu yg bile hujan, seronok giler. ade aku kesah org pandang2? dh mcm dlm iklan shampoo pon ade. ehehehe. dr tune hotel nak ke 7-eleven tuk beli maggie tu dekat je. tak samapi 5minit. ikin jalan depan aku. mase aku toleh aku nampak maro je yg kat belakang aku. sedap la aku berborak dgn maro merapu2 bagai kan tanpa toleh belakang. sekali dah samapi kat 7-e rupenye ade org len hokeh. org tu tengok aku gelak2. ye pon ko nak gelak kan aku, cover2 la sikit. jangan la depan aku. wat malu aku je. sampai kat 7-e pon ko nak gelak kan lagi. takpe2. anggap je la aku jd penglipur lara malam tu. ko rs aku cute kn pakai baju hujan tu? HAHAHAHAHA... *nah baldi baru, sile muntah puas2*

lepas kenyang makan maggie (ko ade? bercuti makan maggie?), balik bilik, borak2 gosip2 gambar2 layan sms n phone call 4 birthday wishes n zzzzzzz. kn tdo awal coz day 3 is for shopping. :D

No comments: