Tuesday, April 12, 2011

penipu are everywhere. be careful!

aku baru lepas gaduh ngan customer service. memang cilaka betul jantan tu. aku kalau tgh concentrate wat keje, sometime aku tak angkat phone or aku main angkat without tgk sape yg call. so tadi aku main angkat je la. die kate die dr maybank. die nk tanye aku ade terima credit card yg baru or tak. aku kate la tak. die tanya pasal cc statement. aku ckp aku wat everything online. so dia nak resend cc yg aku tak dpt tu. aku ni tgh bz wat keje. bile die mintak details, aku men bg je. ok, ni mmg silap aku. lepas tu die cakap die akn attach kan discount card sekali. mmg utk maybank cc user. bile aku tnye disc card gune utk ape, die explain la mcm2. utk disc bile travel la, booked flight tix, car service n so on. aku dh byk dpt call mcm ni. trs aku ckp aku tak berminat.

bile aku ckp tak minat la slot samarinda bermula. die marah aku! boley? hellllooooo. ko silap orang hokeh. aku ko nak marah? mmg giler la ko. kalau aku wat salah, takpe gak. aku elok bersopan dgn ko. tetibe aku cakap taknak, ko marah2 aku. kuang ajau dgn aku. die push srh aku amek disc card tu. aku dh kate taknak. lainla ko nak bayarkan utk aku. takpe la. boleh die kate die tetap nak hantar gak kad tu n akan cas direct kat cc aku. ni mmg wat aku nek hantu. dah la aku dah berabis duit kat kuching. ni ko nak men cas aku pulak. aku ckp la if die nk htr, htr la. aku takkan sain mase courier tu sampai. die kate even aku wat mcm tu, die ttp dah cas cc aku. so aku ckp aku akn terminate cc aku n call maybank. terus die ckp aku kampung hokeh. tak pernah wat transaction online ke? tak ke biadap mcm nak mintak penampar tu? terus aku ckp yg die tu takde record ape2 perbualan itu dipanggil profesional ke? die boleh ckp die bz, takde mase nak call aku sorang je. memang lahanat betul mulut jantan ni. terpakse i show off. hello if u bz, i 10x bz dr u. i ni kj profesional. byk project nak handle. call u ni je dah wat i lambat nak siapkan 1 projek. kalau u tu ape sgt. dh mmg keje call org pas2 ugut2. die tu mmg tak nak mengalah la. mmg lame aku ngan die bergaduh kat phone tu. mmg biadap nak mampos. dah la pakse2 aku pastu ugut2 aku. boleh pulak ko nak hina2 aku kan.

kalau aku lawan2 cakap dgn dia, aku rase smpai petang pon tak habis. die tgh membebel2 tu aku trs ckp u buat ape u nak buat. u nak cas ke. nak hantar kad ke. ikut suke la. tp u jangan menyesal sebab u tak kenal siape i n u tak tau ape yg i akn buat. pap! terus aku letak tepon. kelasss aku jawab kan. ala2 terpengaruh dn dialog filem gituw. mmuahaha. lepas je aku letak, terus aku cal maybank. tidak la aku bodo sgt kan. nak diam je. aku trs bg name n no phone org tu. oh, jantan tu name die borhan. n maybank akn issue card yg baru utk aku. setel! hahaha. puas hati haku. kepada customer service yg lain yg keje duk cal org tu... respect la org lain ok. ko jgn igt xnmpk muke ko sesuka nak biadap. mungkin si borhan ni gune taktik kat org lain berjaya. org takut, terus terima je. die pon dapat la komisen kan. dengan aku, idak le. lagi2 bile ko dah biadap dgn aku kan. aku cakap elok2 je dgn ko. ko kuang ajau dgn aku. nahhhh. hamek ko. ingat ye. budi bahasa budaya kita. tapi kalau dah mcm ni, mmg ko layak dimaki je.

2 comments:

..Qemar.. said...

setuju awe.mmg mcm sampah org cmtu.bnyk kali kene kot..mekasih makikan bg pihak kau gak..wakakaa

..Qemar.. said...

btul2.mekasih awe tlg makikan.aku da bnyk kali kene...