Wednesday, March 09, 2011

Hair problem

hari ni nak cite pasal rambut. motif? sebab rambut haku mcm haram hokeh hari ni. sume sebab salah diri sendiri yg menggelabah. everyday memang akan pakai vitamin oil kat rambut supaya rambut tak kering and akan shining2 sikit gituwwww. so far, hasil dari pakai vit. oil ni memang tak mengecewakan. bukan susah pon nak pakai. selalu aku picit kat tangan SIKIT pastu sambil jalan masuk kete takyah tengok cermin, terus sapu2/gosok2 kat hujung rambut. lepas tu nak sikat rambut pon boleh, taknak pon boleh. selalunye aku takkan sikat rambut sebab feeling2 rambut ku gune jari pon boleh aku bace kat magazine if selalu sangat sikat rambut, rambut akan cepat rosak/rapuh. so, i'll make sure that dlm sehari i'll comb my hair seminimum yg boleh mean bile perlu je.

but, today aku menggelabah ntah hape hal ntah. TERpicit BANYAK tanpa sedar n terus sapu kat rambut. kate sambil jalan sambil sapu. tak tengok cermin. sekali dah sampai kete, tengok cermin terus rase nak pitam. rambut aku hari ni WET LOOK gituwww. mencik. penat aku blow. lap dengan towel. sume tak berkesan. last2 pasrah je. ikat rambut pon tetap nampak kesan WET tu. rimas hokeh. tak sabau haku nak balik rumah nak cuci rambut. jangan la ade meeting tetibe. memang aku wat sanggul stewardess terus.

alang2 cite pasal rambut, tetibe nak wat product review. boley? mestilah bolehhhhh. belog haku! mmuahahaha. so far, aku takde sangat hair problem. Alhamdulillah. TAPI, tetap la ade which is HAIR FALL PROBLEM. memang memane ade rambut aku la. senang je gugur. dah try beberapa shampoo. so far, DOVE memang berkesan la kat kepala aku. sejak aku pakai, memang dah berkurang my hair fall problem. serius. ni bukan iklan hokeh. saje nak share. kate sharing is caring. aku pakai SHAMPOO+CONDITIONER+SERUM. tak ingat la dah pakai bape lame. tapi tak la lame sangat. sekarang baru botol pertama yg besaunye lebih kurang cam dalam gambar tu. shampoo n conditioner tu dah nak kat habis dah. serum tu patut pakai hari2. tapi aku pakai bile teringat je. hahahaha. wat can i say is my hair fall problem reduce 80% la. still ade lg rmbut yg gugur tp tak seteruk mcm dulu. kalau dulu tu, silap2 aku boleh botak hokeh.

ni set yang aku pakai. pic : google


adios. lapau sudah. mau makan. :D

No comments: