Monday, March 28, 2011

diet tips - menu diet

one of diet tips is kite tulis ape yg kite makan pd hari ni. ni info yg aku dpt dr magazine n internet. dgn menulis our food intake tu, kite leh tau bp calories yg dh msk kat bdn ni. ape makanan yg menyebabkan kite gemok. katenye la kan. so, meh aku tulis ape aku mkn hr ni coz aku rs hr ni mcm aku kurang mkn sikit berbanding hr2 lain. aku rase la. if korang tak rase, fedulikkk!

8.00 am - breakfast : cornflakes ---> auwww... menu sihat gitu! jarang berlaku ni... ;p
9.45 am - breakfast lg kot. br smpai ofis. pnt drive. kn makan. hot choc + biskut petak tu ade la dlm 6 keping kot.
11.00 am - ni boleh kire breakfast lg x? hahaha. sepeket oreo tanpa sedar.
1.15 pm - lunch : mihun goreng + telor goreng. pastu terasa nak makan nasi. amek nasi putih + sambal udang. kah kah kah... :))
4.00 pm - pisang goreng + kopok lekor n green tea. eceh! bajet leh kurus la kan minum green tea.
7.00 pm - on d way blk rumah. dlm kete makan roti gardenia yg nam posen tu.
8.45 pm - konon diet. xmo makan nasi. makan kek pisang. ala yg murah selalu jual kt giant tu. yg panjang tu. aku mkn separuh. tp cam lebih je. hahaha.
9.45 pm - panas weh cuaca malaysia ni. mkn eskrem cornetto la.. :)

ok. tu je setakat ni yg aku igt. amacam? best tak menu diet aku? jgn tanye la kan kenapa hari2 aku cakap aku diet tp hari2 bdn bukan mengecik tp mengembang. huh! bebudak opis aku lagi la. hari2 dengar aku ckp aku diet. tp hr2 aku mkn lg byk dr diorg. hahaha. org kate aku membela. memanjang lapa. org kata la ye. aku rase bese je. takde pon. sebab time azan, aku tak lari masuk toilet. hahaha. sekarang aku tanye, mcm mane nak control selera makan weh? ni memang kire menu plg ringan la yg aku makan. selalu bfast aku bantai beger plg kurang pon. malam roti bom la, cheese nan la. hehehehe. aku pon pening tgk dr sendiri. takut mmg takut bile pk gemok. tp aku lg takut tgk makanan tu membazir. so, kene la makan. mmuahahaha...

p.s. : sape nk try menu diet aku ni, silakan la. tp tak dijamin keberkesanannya.. ;p

3 comments:

Raden said...

uwaaa...tetipu dgn tips diet nie! nk ngamok aa..haha

mlm2 mkn eskem memg best kn??

missT said...

hahaha... tipah tertipu... ;p kan dh kate, nk follow bleh.. tp berkesan ke x, xtau.. ;p

mkn eskrem mlm2 mmg sdp..nak2 time hujan.. feel hbs.. :)

missT said...
This comment has been removed by the author.