Wednesday, September 08, 2010

salam Aidilfitri 1431H

kejap je dah nak raya kan. how is ur preparation? done? dis year aku beraya dlm kesederhanaan je. ececece. seyesly, its true. AKU TAK SHOPPING PON UTK RAYA. tak caye? aku sdri tak caye. pecah rekod ok. bile aku ckp tak shopping bukan la lgsung tak beli pape. my definition tak shopping tu mean takde la beli ape sgt compare with previous years. baju raya aku tempah patlai. setel. siap ikut design yg aku wat n sgt puas ht. wat je smpai 4. tp nti aku pakai selai je. sj tempah byk sebab aku dh dpt byk wedding invitation utk lps raya until nex year. bese la. org fofuler, rmi yg jemput awal2 utk memeriahkan majlis. mmuahahaha. i dont have handbag for raya. gune yg sedia ada. kasut pon same. tp aku de stok kasut yg dah lm beli tp xpnh pakai lg. so, i consider it as kasut raya la. duit raya? insyaAllah ade utk kanak-kanak sahaja. mayb takde la byk sgt, tp ko bersyukur je la ek. tu je yg aku mampu. mmg sejak azali lg, aku beraya kat selangor/kl je. ni la kampung halaman aku tercinta. hehehe. walaupon kampung sekangkang kera je, cuti raya tetap nak lame. esok aku stat cuti untill kamis dpn (16sept). jumaat tgk mood. if rjn, aku kee. if ade prog menarik, pepaham je la. hehehe.

to all of u celebrating Eid Mubarak, have a great celebration! as usual, i continue the tradition with apologize to everyone. mintak maap bebanyak if ade terkasar bahasa, terkurang ajar, terpow korang, tertampau muke ke, terape2 je la yg aku wat smpai korang tacing dengan aku kan. sesungguhnya aku tak sengaja tp kadang2 memang sengaja pon. mmuahaha. kire 0 - 0 la ek. if ade yg terase dgn ape2 yg aku tulis dlm blog ni, sorry k. aku menulis dr hati. hanye utk meluah bkn utk kontroversi. hehehe.

for those yang akan balik kampung, have a safe journey. aku tau korang memang terer merempit, terer wat drift tp tayah tunjuk2 kat org. riak tu berdosa. ni tgh ops sikap pon. ko bawak laju, mahal nak kene bayar saman. bek sedekah duit tu, dapat gak pahala.

may dis aidilfitri bring joy to all. if sudi, raya nanti datang la rumah gue. pada yang nak datang tu, lebih afdal inform la aku dulu. boleh la aku prepare pape yg patot. try masak recipe baru utk korg ke... kpd yg nak datang tp taknak inform awal2 sebab konon nk bg aku terkejut, aku takde hal. boleh jugak. tp korang jgn terkejut kalau aku hidangkan kuih raya semata2 je. hahaha. pd yg dh jemput aku g open house korg tu, insyaAllah aku akn sampai. awal gile korg jemput ek. bagus betol. aku mmg tak penah tolak mkn free ni. rezqi mane boleh tolak beb! dosa. kalau ade yg nk bg aku duit raya, memang aku alu2kan sangat2. tak kesah bape. hahaha.



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MAAF ZAHIR & BATIN

3 comments:

Anonymous said...

kau kutuk aku ye nyah ckp bwk kete merempit..hahahaha

nz said...

salam aidilfitri. =)

insyaAllah raye kali ni meriah ye :)

missT said...

yuni : hahaha... ko kan minah rempit sejati...

november zulu : insyaAllah.. :)