Sunday, September 05, 2010

misi rambut raya 2010

semalam aku selamat mencantas rambut aku. huhu. niat nk potong sket je. sekali terbanyak hokeh. cess. agak frust disitu. dah la rmbut aku stok susah nak panjang. balik rumah, aku dah wat muke. puas adik aku, ameer pujuk aku. die kate takde la pendek mane. well, think positive. rambut je pon. bukan takleh tumbuh. tahun depan panjangla. huarghhhhhh. agak2 tak sabar, pegi yun nam. mmuahahaha. anyone ade tips utk bg rambut cepat panjang? share la dgn aku ye. klau berkesan, aku banje makan nanti.


oh..rambut lame ku. takpe takpe. cina ni boleh tahan lencai la. hehehe. friendly gak. setiap kali aku pg memane saloon, tak sah klau soalan ni tak ditanye. sume org akn tanye rmbut aku ni naturally straight or aku buat. meh cni ceq nak habaq hokeh. rambut aku ni memang naturally straight. aku tak penah wat ape2 teknik pon. aku ade rase nak wat perm pon tak berani nak wat coz before dis aku pnh try curl kan rambut. the result? seyes macam herem. start from that, aku redha je la rambut aku ni memang lurus selurus2nye. takmo wat pape. huhu. oh! xiexie la kat amoi2 yg de kat saloon 2 gak. aku faham pe korang cakap. aku leh faham mandarin ye. trima kasih puji2 rmbut aku. tp, aku takde pape rahsia nak share. lahir2 memeng rambut dah mcm ni. ok, tipu. aku lahir2, botak. hahahaha. tp, rambut lurus sejak azali, tak tipu.


taraa.... ni la hasilnye. has pon wat rambut gak. nak raya la katekan. ni tak nmpak pendek sgt kan? but, trust me. tengok depan2 memang pendek coz aku layer habis rambut aku. takpela, tetap cun kan? hahahaha...


oh! gedix giler. motip? we just try new lipstick. color meletup nyah. tu yang sakai sek nak muncung2 pastu nak snap pic je. eleh, tak try new lipstick pon stil gile camera. dlm pic ni, color yg aku try nmpk mcm tak terang sgt. tapi, sebenarnye terang noxx. tak penah aku pakai lipstick terang2 camni. tp sebab has kate lawa, aku pon terjebak dgn hasutan. hahaha. takkan aku nak beli sesorang kan. has pon aku cucuk2 bl lipstick baru gak. hehehe. baru la kawan sejati.


dis time kat vincci. has beli kasut baru ko. meletop kasut raya has. seyes lawa giler nak mampos. aku hampir terjebak nak angkat sepasang yg same gak. tp size aku takde. perghhh. selamat. 1 pembaziran dpt dielakkan. huhuhu. tp has, seyes ko akn gojes gile pki kasut tu. dah pakai, sile amek pic. tepek2 la kat tempat yg patut utk tatapan beta hokeh.


kat cermin pon nak bergambar kan. haruslah. aku nak beli cermin. nak deco bilik aku. tp takde type yg aku nak. aduyaiii. malasnye nak ke ikea. konpem bukan setakat cermin aku beli. ntah hape hape lagi ntah yg aku bakal angkut nanti kan. time ni has tak puas hati asal aku lg tinggi dr die. mmuahahaha. rahsia kejayaan? pakai wedges berinci2. wedges utk shopping takpe. stil comfort. high heels yg runcing tahap mencucuk montot, jangan. sakit hokeh. tak elok utk tulang belakang. tp if ko tak kesah nak tahan sakit, pakai la. beauty is pain kan. aku nampak gemok kan? eh, takde la. cermin punye effect ni. hahaha. nak salahkan cermin pulak. padahal memang gemok. cesss.

kitorang just hang out together. tak buke sesame pon. semalam dah buke same, takkan nak buke same lagi. kang org syak kitorang lesbian lak. hahahaha. xtualy, has nak g dating. siap bl concealer nora danish. beria la amoi kat sasa tu promote. cakap nora danish pon gune brand yg same. ntah iye ntah tidak. tp has dh try, the result not bad gak la. full coverage ek. dlm pukul 4 lebih kitorang bla. mate aku pon dah kuyu2 je. maklumla, karok smpai ke pg. pas2 hr ni berjalan lg. hr ni memang murah rezqi sket. berkat potong rmabut baru kot. hehehe. mase nak bayar parking tu, aku n has memasing byr ngam2 RM2. tp tibe2 kua duit balance. kitorg syak org yg byr before kitorg. name pon bulan pose. haruslah jujur ye. berkejar kitorg pg kete pakcik 2 nak pulangkan baki duit die. sekali die kate bukan die punye. dia bayar ngam2 RM2. so, korang leh agak tak ape kitorang buat dgn duit yg tak bertuan 2? hahahaha. gue malas nak story. lu pikir la sendiri.

p/s : baju raya dah siap. gumbira hati beta. seb baik siap. klau x, mmg pakai ceongsam la aku pepagi raya. hehehe.

No comments: