Thursday, September 16, 2010

beraya di imigresen

raya ke5 aku beraya kat imigresen. hahaha. org kate wat pasport kt port klg cepat siap. aku pon pg la. bygkan la dh bepuloh tahun duk klang, imigresen kt mn pon aku xtau. selambe je kua rumah padahal xtau pon tmpt 2 ktne. ni if aku call bapak aku ke adik aku ke memang kembang telinga aku dgn makian. terpakse cal kekawan. hehehe. tq isma. ko pon tau kan. aku jln kt klang ni mmg fail. nm je org klang. elok je aku smpai kt imigresen port klang, service offline. aku macam blur. terkesima pon ade gak. dah la susah payah aku bgn pg. lg susah aku nak mengejutkan adik aku sekali sbb bw die utk teman aku. tetibe takleh wat. dah la motip aku amek cuti lelame ni pon sebab nk setelkan hal2 yg sepatutnye cam nk g wt pasport, nk setelkn hal bank, etc. aku kalau hr 2 dh tune otak aku nk wt pasport mmg aku nak jugak. aku plan nk g subang coz s.alam konpem rmi org klau dh kt klang ni offline kan. tp subang pon offline. takkan aku nk wat kt kl. dah serupe aku g keje je kan. nak tak nak redah je la aku ke s.alm. seb bek raya ni jalan kosong. laju je aku bw kete. smpai je kt s.alam, maaaaakkkkk aaaaaiiiiii ramai giler org. nak tak nak kene la beratur tuk amek nombor.


ko tengok no aku. 4330. aku kene tunggu DUARATUSTIGAPULOH org. banyak giler. aku rs cam nak balik je pon ade gak. tp if esoknye, port klang stil offline same je. aku kene redah gak. lgpon tak kose la aku nak bebangun pepagi lg sekali. adik aku pon on je. sanggup tunggu. so, aku pikir sementara nak tunggu no aku, aku nak setelkan hal yg lelain. aku nak g bank. aku de prob sket ngan acc CIMB aku. before dis aku dh pg branch kt damansara tp diorg ckp kene pg kt branch acc dibuat. aku wat kat CIMB kat MRCB shah alam ni. aku tak tau la org len tau ke tak tp aku mmg tak tau. aku pg2 je CIMB tu tgh renovation hokeh. huaaarrrghhhhh.... ape la aku nak wat sementara tunggu turn aku ni. aku igt leh la setelkan bank prob sesambil amek ekon kat citu. takde la basah ketiak berpanas2 bersesak2 kat imigresen 2. so, kitorg terus pg alam sentral. dah la pepagi. mn ade kedai yg bukak. tp takpe la. nak buang mase punye pasal, kitorg nek gak smpai tgkat plg atas sekali pastu turun balik. hahaha. then wat bende yg same kt SACC lak. lepas tu memang dh xtau nk wtpe. kitorg decide nak lepak kat tasik je la.


seeeeeeeeee...... nice view kan? hahaha. seb bek aku dpt pot ok sket nak lepak. redop pon redop. mcm2 la kitorg wat utk buang mase. siap men teka teki lagi. sape tau pe menatang kt dlm pic ni? aku tak tau n aku tak rase tu bangau. semangat ingin tau memang tinggi tp pemalas nak tanye pakcik gugel.


dah kate namenye busan kan. macam2 pic la aku tangkap. tp sumenye aku syok sdri. hahaha. adik aku dah berbulu time ni. kene tunggu lame kan. aku dah tengok die cam xreti duk diam je, terus aku bawak g makan. ks sumbat dulu perot die. kitorg lepak kt McD lame la jugak. memacam dah makan. sejam lebih jugak la duk kat c2. dr pkl 12 smpai pkl 1 lebih. then kitorg nek balik kt imigresen nak tgk no. br 41++. lame lagi. tak sanggup nak sesak2 kat c2. then kitorg decide nak menawaf lg sekali kt SACC coz 2 je yg dekat. ni kedai dah bukak, so lame sket jalan la. cuci2 mate. tp klau dah name pon jalan2, jgn harap la setakat cuci mate kan.


ko teeengooookkkkkkkk. kan aku dah kate, aku memang xde istilah window shoping. pasti ade je yg aku beli. time before raye hr tu, kemain takde semangat nak shoping. masing2 xbeli pon kasut raya. bile dah raya, hamek ko. mule2 aku je yg beli. jln2 kat vinci tetibe tertry kasut then terletak kat kaunter utk byr. boley? hahaha. bile tgk aku beli, adik aku pon gatal gak la try memane kasut. seb bek la ko berkenan yg murah je. hahaha. bak kate adik aku, nak wat pasport punye pasal, tak pasal2 duit melayang sebab tershoping. tau pon ko. byk lg la pembaziran berlaku. ntah ape2 ntah aku beli. msk guardian aku beli. masuk seri kota yg kt dlm pkns tu pon aku bl mende merepek2. takleh jd ni. makin lame berjalan, makin kopak duit aku. teros kitorg g balik nak tgk no. 42++. tp banyak lg nak tunggu no aku. so, aku decide nak pg kt kete utk letak segala harta pembelian.


duk dlm kete, kitorg terkinja2. hahaha. menyanyi la bagai. bile panas, on ekon. bile boring, jalan2 jap pas2 msk kete balik. dlm 2.45 br aku g imigresen blk tp no stil 42++. aku ckp ngan adik aku takmo jejalan dah. kang hbs duit. duk je la dlm tu. tungge je la mcm org pandai. seb bek jugak la aku bw adik aku ni. ade gak org nk teman aku. takde la boring sgt. de org nak lyn bercakap kan. dlm pkl 4 lebih br no aku hokeh. ko kire bp jam aku menadah muke kat sane. aku igt leh setel hr tu jugak. jangan harap. pasport aku kene kutip esok nye.

raya ke6 aku pg kutip pasport aku. tp takde la pepagi bute dah pg. malas hokeh. dlm pkl 10 lebih br pg. setakat nak amek je. kejap je pon. tp kejap tak kejap sejam jugak la aku menunggu. adik aku ni bagus. rajin mengikut aku. tp memang ade cas tersembunyi hokeh. ko kene sponsor memacam. hahaha. lepas setel hal pasport aku, kitorg pg JJ bukit raja. lame tak pg sini sejak ade JJ bukit tinggi.


ni muvi yg kitorg layan. kate hr rabu kan. muvi murah. dah lame pulak tak layan muvi. tak tau nk tengok cite ape pon. nak layan resident evil, aku bawak budak bawah umo. cite 4 madu & senario memang takkan aku layan la. ntah ape2 ntah. grown ups ni not bad la. kelakar. malas nak review. korg gugel la klau nak tau. elok je habis muvi, aku lapa. hahaha. padahal ms tgk muvi, mcm2 makanan aku seludop bw masuk. hr ni pon aku mkn McD lg. hahaha. 2 hr berturut2 ko. lepas ni jgn pelik klau aku lebih mantap dr biase. hahahaha.... elok hbs makan, teros balik. perot kenyang. ngantuk hokeh. nak tido.


ni pic paling latest. keajaiban berlaku hokeh. cube compare pic 1syawal dgn yg ni. aku melalui proses mengembang dengan jayanye selame ENAMHARI je. muke membulat bagai bola. perot membuncit macam 4bulan pregnant. peha dah mcm drumstick. seb pakai long sleve. lemak kat lengan hodoh nak mati dpt di sorok. memang harus la aku diet lepas raya ni. ulang taip, LEPAS RAYA mean sebulan lepas ni. hahaha. tak sanggup aku nak say no - no 2 ketupat rendang cookies sume 2. open house byk lg xpegi. paling tak pon, aku wat puase enam je. tu je la langkah mengatasi kegemukan aku. utk short term la. for long term, nti2 la. aku tak ready nak babai kat all d yummylicious food d hr raya ni.

No comments: