Monday, September 13, 2010

cerita raya

entry ni mungkin memang panjang giler coz aku summary segala xtvt yg mn aku igt la. sepanjang cuti ni malas nak update sebab telampau bz menternak lemak.ni kire update memane yg terlintas mase aku menaip la. 1day b4 raya, aku dah cuti. as usual, bz with the preparation. masak nasi impit & rendang. kt rumah aku memang tak masak ketupat. msk nasi impit je. so, jgn salah kan aku if aku xpandai mengayam ketupat. gue tak mendapat pendidikan awal dlm seni mengayam ketupat ni. hehehe. penat hokeh bersilat kat dapur tu. bedue je lak tu dgn mak aku. asal la mak aku tak lahirkan ramai sket anak pompuan. kalau x, leh la bahagi2kan tugas. xtualy aku setakat tolong potong2 campak2 kacau2 je. hahaha. yg fully done by myself, moist chocolate cake. ni kire tugas rasmi tiap2 tahun. kalau rajin, aku wat la 2 ke 3 jenis kek. sebab tahun ni malas, maka aku wat banyak2 tp sejenis je. hahaha.


ha kau! sampai tercangkung2. ni kitorg take a break jap. lepas bersilat kat dapur, kemas rumah hokeh. seb bek la rumah aku ni bukan banglo. makin besar rumah makin byk energy yg diperlukan. bese la kan. xtvt mlm raya. tukar langsir la. menyapu la gubah bunga la mengemop la segala bagai la. penat sampai kua peloh jantan pompuan aku.


bj raya aku tahun ni patlai. ade mcm2 color. 1 syawal aku pki hijau. fmly aku xde color2 tema ni. tp yg pntg aku ngan mak aku mesti sedondon. anak maaaaaaakkkkk la katekan. hahaha. 1st day raya aku balik rumah nenek aku kat port klang ni gak. hehehe. walaupon dekat je. tp feel raya tetap ade. then ade la pg rumah sedara mara kt area klang ni gak. penat giler. bukan penat ape. penat makan. hahaha. tahun ni aku stil dpt duit ry lg. walaupon hasil kutipan taklah sebanyak zmn dolu2, haku tetap bersyukur. sape nak bg lg, silekan.


balik je dr rumah nenek, kitorg masing2 dah flat. perot dh kenyang pulak. mmg sedap je la baring2 kan. sambil2 tgk tv. berposing sakan jap gune camera hp. gmbar sume stok mcm org pakinson yg mek gmbar. adik aku ni memang stok suke tayang body. hahaha. kate duk kt rumah. klau tetek pompuan tu org tak heran nak pandang mcm tetek laki, aku pon takmo pakai baju. sejjuuuukkkkk je. mmuahahaha. ni adik aku cakap, malam ni die tdo muke tersenyum je. maunye tak, sedap menerima duit raya. takpe la dik oi... senyum la ko puas2. agak2 aku sesak nk tgu hujung bulan, meh cni bg akak ko pinjam. duit raya ko tu pon hasil pemberian haku gak. hahaha...


kitorg memang seyes weng ni. ni mmg xtvt wajib klau kitorg dah penat tp takleh tido. bergambar sampai lebam. adik aku yg lg sorang tak kose nak melayan. eleh. jeles!


ni kalau sape terer, cari 5 persamaan & perbezaan. takyah bebanyak. lime je. adik aku ni muke memang sebijik muke aku. org kate la kan. cume die version laki, aku version pompuan. dan aku cute lebih lg dr die. hahaha. sape dapat jawab, leh raya rumah aku. hahahaha.

2 syawal aku takde ke mane pon. dok umah diam2 tunggu org dtg meminang beraya. seyesly raya kedua tekak aku dah tak larat nak telan ketupat rendang lemang segala lah. dah puas hokeh aku makan mase 1 syawal. sume rumah aku pegi, 1 pon takde yang aku tolak. maka, aku dgn sendirinye mengofer diri utk memasak pd hr ni. jengjengjeng......


aku masak spaghetti ko. di bulan syawal yg mulia ini, tekak aku feeling2 omputih. jemu hokeh mkn ketupat. ikutkan aku nak beli je. hahaha. dasar pemalas betol. tp mengenangkan aku lg malas nak stat enjin kete utk pg beli, rela la aku bersilat sesorang kat dapur. alaaaa...bukan susah pon. campak2 je siap. memandangkan raya, maka bahan2 pon gune je la ape yg sedia ade kat rumah. tak kose aku nak ke kedai beli barang2. kate pon malas kan. maka minced beef + tomato semata2 je la. eh ade cheese gak. hehehe. tengok mcm sket je kan. sebenarnye tipu belaka. aku saje letak sket utk tujuan tgkap gambar. hahaha. konon macam aku jaga makan even time raya pon. padahal aku makan 3 pinggan. name pon masak sendiri kan..memang aku tuang sebanyak2nye daging. cheese jgn cakap la. sebukit. tu dah cukup tuk tmbah kuantiti lemak tepu aku.

raya ke3 aku beraya umah pakcik makcik aku kat bandar sunway n shah alam. seb bek takde ketupat dah. hehehe. memilih. tak reti bersyukur tol. umah maklong aku mmg pebret spot la. aku memang suke pg sebab taksabar nk jumpe ank sepupu aku, dalila. lupe nak snap pic coz bz giler layan budak ni. umo br 4 tahun. tp seyes comel + cute giler. mulut becok mcm makcik joyah. dr stat aku letak montot kat rumah tu tak behenti2 becakap. sume cite die nak update dgn aku. besday die nak dekat dah. bile aku tanye nk celebr8 kt ne. die ckp kat hotel. mmuahaha. tersedak maklong aku dengar. pe ko ingat atuk ko cop duit??? sebab takde kg, mak aku selalu ckp sehari kite limitkan 3-4 rmh je. nnti klau bebanyak sgt, tak sampai sebulan, sume rumah dh hbs pg. maklumla sedara mara aku bek belah ayh or mak sume mmg dekat. majoriti area klang, subang, pj, kj, s.alam. dekat kan? klau gombak ke selayang ke rawang ke sg besar ke kire jauh la gak. ni sume sekangkang kera. semngu pon boleh hbs pusing. tu yg mak aku limit kn rumah yg nk beraya dlm sehari. hahaha.

raya ke4 kitorang duk umah je melayan tetamu. dr pg smpai ke mlm xbhnti2 org dtg. alhamdulillah. penat mmg penat la. jgn ckp. aku pulak tak sehat hr 2. sakit kepala n muntah2. 2 sume sebab aku terlebih mkn la tu. org len sakit, hilang selera makan. aku takde hokeh. selera makan menten. hahaha. d best guest of kos la kazen aku kan. masing2 bw askar. anak sepupu aku, atiqah mmg yg plg close dgn aku. manje giler hokeh. mn aku pg, die mengikut je bontot aku. plg tak larat, asek nk berdukung je. adoiii..dah la gemok. hahaha. umo die 4 tahun tp bercakap mcm org tue. tau dr sdri gemok tp de ht sek nk berdukung je. sayang punye pasal, aku dukong kan gak. tp smpai nak tertonggeng aku. pas2 pandai lak tu cakap oooohhhhhhh ssseeemmaaannngaaattt..setiap kl tgk aku muke tercungap mintak nyawa dukung die... hehehe.. aku memang xsnap pic diorg ni..bz hokeh.. nti la bile jumpe diorg ms bkn time raye, aku snap pic anak2 sepupu aku...

penat pulak aku taip pepanjang ni. len entry la aku sambung cite raya. hehehe. selamat hr raya uoll... sesape terase nk jemput pg open house tu, jgn sesegan. i mmg suke makan2 ni. hahaha..


No comments: