Monday, January 31, 2011

Jakarta / Bandung - day 1

cerita dah basi tp still nk update. aku pon dah xingat2 sangat. but try my best la utk bg info. kot2 ade some info yg boleh digunakan ke. dapat gak ai pahala kan. asek merapu je dalam blog. sekali sekala bg la ilmu sket. hahaha. aku pon before fly, surf kt tenet gak info2 yg penting.


ni kat lcct. muke xcited x? n muka xcukup tido too. our flight pkl 9lbh s
o akn smpi kat jakarta pkl 11lbh la. 2jam je. tp kat sana waktu dgn malaysia beza sejam. so kitorg selamat sampai pukul 10lebih waktu indonesia.


mek ah n her new fren.


muka mase pegi memang ceria berseri2. xc
ited la katekan. aku tdo pon kejap je. tu pon sebab lepas makan dah kenyang kan. ape lagi. tido la.

sampai je kat Jakarta, our supir memang dah tunggu dah utk bawak kitorg te
rus pg Bandung. from Jakarta to Bandung, aku rasa lebih kurang 2hrs++ ke 3hrs la. depends on traffic. mase kitorg pegi tu tak la jem sangat. mayb bcoz kitorg nak keluar dr Jakarta but dr luar nak ke Jakarta mmg jem gile. lg teruk dr jem kat KL hokeh. pengsan la aku kalau aku kene solve traffic condition kat sini kot.. ;p


sebab perot giler berkeroncong, kitorang mintak supir bawa pegi ma
kan. so, kitorang stop kat 1 of R&R kat highway tu. tp aku lupe la ape name dia. makanan kat sini mahal hokeh. mayb bcoz R&R kot.


teh botol & fruit tea adalah benda harus cuba kalau datang ke sini. sangat femes. for me, teh botol bese je. but fruit tea memang sedap. ade memacam perasa. stroberi la epel la bla
ckcurrent la n many more. i loooikkkkeee.


dasar tekak melayu, tetap nak nasi. masa ni memang aku lapar nasi. kat
indonesia, makanan die pedas2. lagi pedas dr kat Malaysia. aku memang tak boleh makan pedas. so, kene pilih betol2 la makanan tu. aku mkn nasi dgn lauk ni, minum teh botol kene 20k+. kire nak kat RM10 la. nape aku ckp mahal? sebab aku mkn kt restoran kat sane, hrga lagi murah. i think mayb bcoz kat R&R jadi mahal or sebab kitorg tourist, diorang ketok kaw2. masa kat R&R ni, kitorg ade tanya harga simpack. dia jual RP60000. memang jangan harap la aku nak beli. sebab aku tau die tipu. before aku fly ke sini, aku dah google some info which i think very usefull. kat sini, bile diorang tau kite tourist nak2 from Malaysia yg dianggap kaya kononnya, diorang akan letak hrga kaw2. kitorang suruh our supir utk belikan simpack harga dia baru Rp20000 dlm tu ade credit RP5000. so, be carefull! jangan tertipu ye.


toll gate boy? gantang ngak?


seeeeeeee.... jem hokeh. aku memang sentiasa tengok traffic condition kat sin
i. naseb! masuk je opis sume org kat opis tanye pasal traffic condition because my com penah ade wat job kat Jakarta kot kalau tak siap aku. bile la nak dapat lagi. kalau bos hantar aku, ai sanggggguuupp u!


sampai je hotel, xrest pon. teros shopping. kalau nak tido2, bek duk rumah. takyah datang sini. lgpon aku holiday memang nak release tensen dgn shopping. ni kat GRANDE. 1st facto
ry outlet (FO) yg kitorg pegi. for me, bese2 je. aku just beli tshirt selai je. harga just sepuloh hengget msia. murah kan?


kat sini bukan la motip nak tepek muka aku yg besau gadang ni. kat sini, ai notice that tak kesah la ko naik motor hape pon tapi helmet mesti full face. tak caya, tengok kat dalam pi
c tu. sini helmet tu pon murah. aku tak pandai sangat la. tp si Paan ckp brand hape ntah, aku dah lupe hrga die xsampai RM100 tp kat msia mmg beratus la. haku ingat nak beli as sebinia utk adik aku tp bile memikir camne pulak aku nak bawa balik nnti, lupekan saje. takkan nak pakai helmet dlm flight kot.


mase 1st day smpai ni, si ikin sakit perot katenye. tp, bile time shopping hila
ng segala sakit. ni kat Paris Van Java. mall paling besar kat bandung kot. aku rasa la. decoration mmg superb. shantekkkk. mase ni tgh tunggu ikin berak masuk toilet.


kitorang dinner pon kat 1 of restaurant dlm paris van java ni gak. ala2 xlusip gitu. very nice deco. siap ade buluh2 bagai. if korang datang kat bandung ni, pegi la makan kat tempat yg xlusip2 yg mahal coz if convert to RM still murah lagi. thats why la i gain weight hokeh. memang menikmati makanan puas2. aku lu
pe la apa nama kedai ni. tp aku rase ni kat level plg bawah sekali.


dah separuh jalan baru ingat nak amek pic. hehehe. lupe la
name die but something like chicken mozarella ape ntah. mozarella nye memang banyak ko. sodaaaappp. minum aku amek mango. pon sodaaapppp. fresh giler mcm ko mkn mango sebijik. i loikkkkeee. mine total lebih kurang RP 37k kot. convert tu RM jadi 12hengget lebih je. kan haku dah cakap... muraaahhhhhhh.

lepas makan konon nak terus balik tido. nak rest la kan. coz esok nak shopping puas2. sekali masuk kedai aksesori, murah giler. benda merapu2 je beli. teddy bear pon murah giler. ade 1 bear tu besau giler. comel lak tu. ikutkan memang aku nak beli. kat Malaysia, dengan size n quality mcm tu hrga bear tu RM300++ tapi kat sini tak sampai pon RM50. naseb la jugak tak beli coz luggage aku ng
am2 je. sikit lagi nak terlebih. huhuh.


ni hasil pembelian 1st day. sikit je kan? bese la. first day. warm up je dulu. hari first je la aku snap pic hasil pembelian. hari2 lain memang takde la coz dah penat sangat shopping. balik, kemas barang, mandi, n slepppzzzzz. ponat den. ni je la kot xtvt yg aku igt ms 1st day. benda dah lame kan. ingat2 tak ingat sangat la. if aku rajin, aku sambung la kat entry lain. hehehe.

No comments: