Monday, January 24, 2011

kemalasan n kegemokan yg semakin serius dan melampau

hari ni mood utk bekerja adalah sangat sikit. atau mungkin takde langsung kot. can u imagine, from 4/1 untill 11/1 aku on leave sebab nak pegi holiday. keje untuk 3 hari je then 16/1 untill 22/1 aku fly ke kuching utk kerja. ko kira bape hr je aku masuk opis bulan ni! pagi tadi mase on d way nk g keje dah la jem yg melampau yg amat. 2hrs plus hokeh. serius aku kekok nak drive. kat kuching memang tak drive langsung. n d most important is kat kuching takde traffic jam ye. ni yang wat aku rindu kat orang kuching.

perkembangan terkini adalah badan aku yg semakin mengembang. pitam aku tengok berat sendri bile timbang hokeh. seminggu aku holiday kat bandung, berat aku naik 1kg. tak sempat nak turun dah spend 1 week kat kuching pulak. kat kuching aku gain weight 1.5kg. lemak yg sedia ade pon tak berjaya aku nk kurangkan. ni dah bertambah 2.5kg. demmmmmm. sape ade petua diet yang pantas, sile share. tak baik kedekut. sebab sape yg kedekut petua diet, aku doa kan korang naik 20kg. mmuahahaha.

now sambil2 aku wat keje aku gugel any diet tips. nampak macam senang. nampak la. tp ko try buat. susah nak mampos. lagi pulak bila umo dah meningkat ni. metabolisme dah menurun. nak naik punya la senang. nak turun? giler susah samapi rase mcm nak hiris2 je lemak sendiri. mcm aku ni ade gastrik. so lagi la susah aku nak diet bermati2an. kang if diet bermati2an, aku pulak yg mati. mcm mn la tak gemok. aku br je lepas melantak sepinggan nasi. tak sampai 15 minit, aku dah lapar balik. jgn kata aku tak bace Bismillah ye. nak wat mcm mane, dah mmg sejak azali memang kuat makan. lepas tu bile dah gemok, menyesal pon tak gune. huarghhhhh.

xtualy, hari ni aku patut submit 1 report. which is my bos bagi before aku pegi kuching. he hope that aku boleh siapkan mase aku kat kuching. tp haku tak siapkan lagi. kat sane lepas balik keje, aku pg dinner then trs tido. mmuahahaha. mcm mane tak nek sekilo lebih kan. ok la. mase utk siapkan segala keje.

No comments: