Monday, January 03, 2011

first day bekerja in 2011

hari ni superb bz. niat nak kurang mengata bos kat blog sendiri agak tak kesampaian kot. hari ni aku kene pindah tempat. duduk SEBELAH bos hokeh. segala aktivit ber-chatting, ber-bloging, ber-FBing, n so on adalah terganggu. nak cakap kat phone pon kn slow2. takut niat jahat diketahui bos. klau duk jauh dr bos pon dah bz mengalahkan menteri apatah lagi sebelah kan. dia nak bagi kerja senang je. tak yah jerit2. bisik pon aku dah boleh dengar. nak lagi senang, lempar je. terus tepat2 jatuh dpn haku. segala yg berlaku ada hikmahnya. tempat baru adalah luas amat. nak berkuak lentang pon boleh. dekat dgn pantry-maka boleh selalu makan2, dekat dgn surau-mka boleh tido.cess. jahat siot. dekat dgn surau srh sng sembahyang. ni niat nak senang tido. hampeh.

stat esok sampai la isnin depan aku cuti. seronok weh. cuti lama. boleh bergumbira. aku dah nak wat lompat bintang dah. sekali masuk je opis, tak hilang lagi penat kemas meja baru. bos dah explain projek2 yg bakal menanti bila aku balik dr cuti. tak ke hangen ko? klau aku cuti bersalin, mau meroyan kot. belom cuti lagi, dah boleh terbayang stress yg bakal datang kat aku. bos aku cakap 2011 adalah tahun untuk work hard. ada aku kesah? ko tak tau utk 2011 byk aku nak amek cuti. sume holiday utk 2011 aku dah booked. mmuahahaha.

cakap pasal cuti, satu hape pon aku xkemas lagi. serius. ikin dah bising2 dah. takut nanti ada tertinggal barang2. bz giler weh. tak sempat haku nak pack barang. duit pon aku tak tukar lagi. tadi jumpe client, sempat la aku ngulau kua duit jap. nak ke money changer tak sempat. aku ingat aku nak setelkan everything esok. sekali boleh pulak esok aku kene attend meeting utk new project. bengang je haku. ni aku kat opis lagi ni. sambil tunggu model projek aku habis run, aku membebel sesorang kat blog. perasaan haku jangan cite la. bengang giler. esok lepas je meeting, mmg aku off handphone. sepanjang aku bercuti, aku off handphone ye. pada kawan2 tersayang, nanti aku bg no yg aku on masa aku holiday.

sesape yg baik hati, doa la supaya aku bercuti dgn selamat dan aman ye.
thanx!
xoxo


No comments: