Friday, December 24, 2010

keluhan hati seorang pekerja bujang

hmmmm...huhhhh... byk bnda nk mengeluh hokeh. bese la kan. bila pasal keje je penah ke aku tak mengeluh? mustahil hokeh! but dis time nak mengeluh lebih2 pon tak leh. almaklumla. aku baru je submit borang cuti.
bos tak sign lagi. maka mari la kite mengeluh dlm hati je. *sob sob*

tapi ade satu bendaaaaaa jeeee yg aku tak puas hati hr ni. ceh! poyo kan! td kate takmo ngeluh. bukan dgn bos. tp dgn makhluk tuhan sorang ni. bos tanye sape free dis wiken coz nak srh dtg opis to finish something yg nak kene submit nex week. bila soal kn keje wiken je. memasing mengeluh. memasing menuding jari. yg tak puas hatinya, if ko xfree dah la. jawab je la. tak yah la nak suggest kan org lain lps tu siap bg reason lagi np org tu dicalonkan. what the ... yang selalu kene, aku lah! sebab aku bujang. tak kawen lagi. kononnye alasan die dah berkeluarga. nak spend time dgn wife. dgn anak2. dgn in law.

hari lain aku diam je. tp hari ni ntah setan mane merasuk. laju je mulut aku menjawab. mungkin sebab PMS kot. ye. memang aku tak kawen lagi. tp mak ayah aku tu bukan family ke? adik beradik tu org asing ke? nenek tu sape pulak? itupon kire family hokeh. tetap nak spend time together. ko ingat maksud family tu org yg lahir dr sperma ko je ke? opsss. laser sudah. geram hokeh. ko xfree dah la. diam2 sudeh. tak payah nk bg nama org lain. ko igt aku takde benda lain ke nak wat ke mase wiken? klau x spend time dgn fmly pon, nk lepak2 dgn kekawan. klau dua2 xwat pon, aku tetap takmo keje. aku nak membuta membesarkan badan je kat rumah!

ble aku menjawab. terkesima pulak ko. aku memang selalu sabar. tp jgn ko cabar kesabaran aku. sabar aku ade limit.

ok. sekian. hilang sikit rs geram... ;p

2 comments:

esah said...

sama ngan aku kaki mengeluh nak plak pasal keje kan...

missT said...

tu la kan... patut bukak bisnes sdri ni..sdri jd bos..hehehe.. :)