Sunday, December 19, 2010

bila larut malam

penat aku cuba nak tido, tp tak dapat. muvi pon dh habis layan. now, aku xtau nak wat ape. nak kira bintang? malas. kira kambing? lagi la malas. kambing tu bergerak2 kang aku salah kira, lagi tensi terus lagi susah tido. so, the best thing is merapu sesorang di blog. kang klau berangan penat lak otak.

emmm..kejap je dah end 2010. lg bape hr je nak masuk 2011. why is time flying so fast? kejap je umo dah nak bertambah. age is just a number. klau muka dah berkedut, ape ade hal! skrang zaman dah canggih. berlambak krim anti aging kat market. klau xsabar, enjet je la botox. kalau mampu la kan. hehehe.

banyak benda berlaku dlm hdp ni. i can say my 2010 much better than 2009. Alhamdulillah. before this, aku selalu harap aku dapat putar balik waktu. aku nak ubah segala apa yg aku dah buat. i dont want to do that stupid mistake. biggest mistake xtualy. nak elak dr ape yg aku kene hadap. tp sume tu mustahil. klau masa boleh diputar2, takkan ade org yg wat kesilapan dlm dunia ni. yelah, asal salah je patah balik and correct it. so, sape yg ade wat silap?

now i realize. all the mistake i've done banyak merubah aku. i've changed. aku lebih kuat, lebih tabah, lebih matang, lebih sabar, lebih banyak berpikir, lebih berhati2, lebih bijak, lebih segala2 yg aku kekurangan dulu. hidup ni bukan hanya aku saje. its all about u n others. kau suka atau tak, kau kene jaga hati org lain. kau suka atau tak, kau akn disakiti oleh org lain. kau tak boleh ikutkan hati semata. banyak benda yg kene consider before u make any move. life is hard. if only when u think it is hard.

try to improve urself everyday. trust me. ko sure hapy giler when u found u have changed. cth : setiap hari, aku berusaha jd penyabar. klau tak sabar, aku rase aku dah patpulohpat kali tukar keje. sama ada sebab aku sdri htr resign letter or dibuang keje sebab lempang muka bos. mmuahahaha. aku bersyukur dgn kehadiran org2 yg bersikap gampang dlm hdp aku. klau xde manusia gampang ni, aku bukan aku yg hr ni. now, aku lebih byk berpikir bila nak buat sesuatu, lebih berhati2 dlm buat keputusan, lebih memilih utk kebaikan, lebih kuat utk thn makian, lebih tabah utk dugaan. ini semua hasil dr air mata aku yg bazirkan utk benda bodoh. terlampau byk yg aku bazirkan. ye. aku memang bodoh masa tu. tp, kebodohan aku la yg kuatkan aku.

utk masa2 akn dtg, aku harap aku lebih bijak dr sekarang. its ok to do mistake but not stupid mistake. its ok to cry but not for stupid reason. its ok to waste ur time but not for stupid thing. its ok not to be ok.

No comments: