Sunday, December 12, 2010

bulan sakit

dis month aku mcm byk MC la. kesihatan xmemuaskan. memanjang sakit. demam hr tu dah ok but batuk stil ade lg. lately ni aku selalu kene migraine. sakit giler hokeh. dos ubat pon dah up lagi. tp still xleh bla rase sakit tu. last2 mak aku srh try pegi berurut. now, dah dua hari aku urut kepala sebab migraine. Alhamdulillah. ade improvement. tp stil kene pegi urut lagi. makcik tukang urut tu kate ade something wrong dengan urat2 aku. so thats why aku sakit sangat. maybe la. sebab kat part2 yg makcik tu ckp urat aku ade problem, mmg aku rase sakit pon.

migraine baru nak ok. now, aku kene alergy pulak. seyes tak tau alergy ape. aku makan mcm bese je. giler satu badan gatal2. satu badan aku berpolka dot color pink. suwit x? mmuahaha. giler seksa tahan gatal hokeh. semalam memang aku takleh tido la. badan gatal giler. aku rase pompuan gatal pon tak segatal aku kot. boley?

ikutkan esok memang aku MC. tapi aku kene attende course. so, sekarang aku berdoa supaya aku boleh bertahan dari tergaru2. seyes tak tahan weh. sakit lain aku boleh tahan lagi. tp kalau kene gatal2 ni, memang tak boleh la. siap nanges hokeh. sebab teramat gatal. rase mcm nak amek garpu then toreh2 kulit aku ni.

now aku baru lepas 'ter'paksa makan ubat. makan ubat la benda aku paling nak susah wat. tak suka tak suka tak suka. asal la takde ubat yg sedap. hehehe. mata aku pon dah berat je ni. kesan ubat. memang aku minak ubat paling kuat sekali. sebab aku tak sanggup nak tahan sakit. aku rase lebih sepuloh bijik ubat kot aku kene makan wat masa ni. agak2 lepas ni aku drug addicted x? hahahaha... ok la. aku nak tido. esok kene bangun awal sebab course aku stat pukul 8am. giler vavi awal. nite sume. have a suwit dream.

p.s. : walaupon selalu sakit. tapi aku bersyukur n redha. ni ujian dari Tuhan sebab Dia sayangkan aku.

p.s.s. : sape baik hati, sile doa aku cepat sembuh ok? thanx... :)

3 comments:

Amphenous said...

Saalam,

hawa...jgn minum benda berasaskan koko..cklat pon jangan...aku pernah migrain dulu....ko try amik jeli gamat...mmg berkesan....aku dah lamer tak kena dah....laie 1, ko try cek mata ko..maybe ko dah rabun...biler ko paksa mata ko tgk benda pon boleh jadik migrain...mgkn ko dah kena pakai spekmata kowt...

haa...folo my blog plak...
http://amph-planet.blogspot.com/
Thank you...

Anonymous said...

moga cepat sembuh sis...setiap yg terjadi pada kita pasti ada hikmah yg terselindung...so renung2 kan lah yer sis....

missT said...

thanx.. :)