Friday, October 08, 2010

petame kali dalam hidup aku....

nak tau ape yg first time jadi kat hidup aku setelah 25++ yrs hdp??? jengjengjeng..... takde la surprise mane pon. aku je saje poyo. hahaha. last wiken cousin aku kawen. very the bz ye uoll. seb bek sedara mare sume stok dekat2. stat dr jumaat smpai ahad aku ulang alik klang - sunway. jumaat tu lps balik keje, balik rumah dulu. mandi2 siap2 lepak2 jap tunggu jem reda baru cowcincow. jumaat 2 majlis xstat pon lagi. ai kan pompuan melayu sejati. haruslah kene tolong2 pape yg patut kan. mmuahahaha. perasan giler. sile muntah. hari sabtu pagi tu ade wat cukur jambul anak sepupu aku yg len, nikah lepas asar, then malam tu malam berinai. mase aku bersiap2 malam tu, tetibe kazen ai tengok baju yg aku nak pakai tu macam sepadan dengan baju die, terus die suruh aku jd penyepit pengapit die. watttttt? memang aku taknak la. before dis, memang bile org srh jd pengapit je, memang aku tolak. eiii.. tak reti la aku. yang paling penting malu hokeh. sume org pandang nanti. tapi, lepas dipujuk2 then mengenangkan aku agak rapat gak ngan kazen aku yg ni. kadang2 kitorg selalu shopping sesame, terus aku setuju je la. dengan syarat utk malam tu sahaja.

ni la kazen ai, olin. tengok aku kat cermin tu. baju lebih kurang kan. kire matching dgn die. suke2 terus srh aku jd pengapit. kire aku malam tu pengapit terjun la. hehehe. bj aku tu tanah putih bunga color pink n purple. pengapit laki kebetulan pulak pakai bj melayu putih. tu yang die suruh aku. takpe la olin, aku layankan je la.

ni dengan anak2 sepupu2 aku, tina n akim. majoriti sepupu2 aku dah beranak pinak. hehehe. tema wedding ni merah. so, aku recycle pakai kebaya ni coz dis is the only baju merah yg aku ade. tengok2 sepadan pulak dengan pengantin kan. guess wat? memang aku kene pakse jadi pengapit lagi la. ni lagi la aku taknak. org lagi ramai kan. tp aku ni cepat cair. last2 setuju jugak.

ni before kua rumah. camera aku kazen lg sorg pegang. die main snap je la ikut die. so, memang pic aku tak banyak la. sedih. hahaha. yg jadi flower girl eh ade boy sorg sumenye anak2 sepupu2 aku. comel giler. geram je aku dgn diorg. yang tercongok besau2 kat pic ni pon kazen ai, shima. nak berkenalan? jaaaaangan harap! anak dah dua hokeh. mmuahahha.

eeeiiiiiiii comel giler. hensem pulak tu. hahahaha. yg depan tu amar n atiqah. atiqah ni manje n gedik giler. hehehe. budak2 ni sume panggil aku cik awe. no makcik. no anty. hehehe. datang gedik si atiqah ni, die panggil aku mama. aku layankan je. janji bukan anty or makcik. hahahaha.

amacam? aura sape lagi kuat? pengapit ke pengantin? hahahaha. baju kitorg lebih kurang je kan? sampai mase berarak nak pegi kat pihak laki, ade la suare yang perli2 usik2 manje la konon cakap mane satu pengantin ni... huh!

ko tengok! kepochi aku ni. sempat lagi nak bergosip. sebenarnye kipas tu aku nak tutup muka pengantin. kusyuk nau bercakap, tutup serupe mcm tak tutup. maka, lepas ni jangan la ade org nak ofer aku lg jd pengapit. hehehe.

cute je amar n atiqah ni...seiring sejalan gituuuuwwwww....

ala sian... panas gak mase sanding tu. tengok mate diorg pon tau kan. lom lagi tengok mate aku. dah la sepet, panas lak tu. dah macam aku berjalan smbil tido la.

taraaa.... pengapit laki pakai baju hitam. sebab tu beria si olin ni suruh aku jadi pengapit die. nak nampak match la kan. dah la semalamnye pon bj same. mase kat pelamin ni, sumpah aku tak tau nak act mcm mane. kate first time jd pengapit kan. bile tengok balik video wedding ni, aku malu sendiri hokeh. memang lepas ni aku takmo la kepit2 org ni lagi. tp yang best jd pengapit ni, leh makan sesame time mkn beradab. hehehe. tp mase makan beradab tu, aku rase aku lg sopan dr pengantin. makan 2 ke 3 sudu je sebab gigi aku tengah sakit. tensen hokeh. makanan sedap, tapi tak leh makan. las2 anak sepupu aku si adila datang duk kat atas riba aku, suruh aku suap die makan. hahahaha. pandai ko ye. nak makan sedap2, datang kat aku.

lepas dah berpanas2 kat lua tu, memang aku terus masuk rumah. amek tender jaga budak. hahaha. sepupu2 aku memang percaya sepenuhnye kat aku untuk jage diorang. mase untuk tido kan diorang ni. sume pic yg bukan mase sanding, amar yang snap. die pegang camera aku je memanjang. yang aku tengah jage ni adik si amar la, amirul. sabtu tu kenduri cukur jambul die la. pastu mak die terus gondol kan kepala die. licin hokeh. selai pon tak tinggal. hahaha.

seeee.... si amar ni sabotaj aku. ye ye je die... cik awe, senyum... pastu tangkap pic adik die je. sabo je la haku. time ni aku tengah men tarik2 hanger dgn si mirul. sume benda die nak capai pas2 masuk mulut. tu yg aku pegang. takut kang die masuk2 mulut terodok lak anak tekak. naye...

ni tina. adik amar, akak si mirul. sape tah snap pic ni. elok2 dah pandang cam pas2 dgr si amar cakap ape nah, laju je toleh.

dah puas die amek gambar org, las2 die posing sendiri. hahaha. geram giler aku tengok si amar ni. kiut miut. bulu mate lentik giler. tak yah gune mascara. jeles ai....

ni dalila. si becok. hahaha. mulut tak reti nak diam. mulut dah sumbat susu pon nak bercakap lagi. rambut kerinting giler. pastu kembang semangkuk la bile ramai puji rambut die lawa la die cute la. pas2 nanti die cite la kat makcik2 die, kat aku. cik awe... kite kan.. pegi mane2 mesti sume puji rambut kite lawa.... kitorg gelak je la dengar... seb bek memang muke ko cute...

ni si comel alysha. adik dalila. anak kazen aku si shima tu. pantang nmpak camera. senyum je. boleh jd model ni. hahaha. aku dah macam baby sitter. eh, bukan macam, memang kot. sume ni mak diorang tinggalkan, mintak tolong jaga n tidurkan. tp aku rase best kot jd baby sitter ni. aku kdg2 terpikir gak nak attend mane2 course pas2 bukak nursery. sure enjoy giler. keje aku jage budak je. ooohhhh besh nye. ngadap muke cute. perangai sume comel2 wat aku senyum je. takyah nak mengadap orang tua kat opis haku tu. :P panjang betol aku menaip. penat pulak. hahaha. happy wiken sume!

No comments: