Tuesday, October 05, 2010

alahai si biru....

yang sebenonye aku nak update cite yang best. akan tetapi hati tengah membara. maka, meh sini haku update benda yang mendatangkan hangen kat aku ye. aku baru call customer service utk syarikat telekomunikasi. tengok title pon tau la kot. tak perlu la aku nak mention kan. sekarang ni setiap bil yang di pos akan kene cas rm2 for printed bil. so, aku tak nak la. selain dari jimat duit, i can save the environment too. before dis, aku dah tanye kat tempat aku selalu bayar bil n org tu cakap kene call customer sevice. bese la kan, kadang2 bz dgn benda lain, benda senang setakat nak cal ni pon aku tangguh2 kan. so, td baru teringat tu yang aku call. 1st call aku laki yang layan. die kate kene reg on9 1st then after that call balik customer service. die ajar la care2nye. tapi langsung tak frenly. macam marah2 je. aku pon ade la macam bengang kan. ingat aku suke2 nak call ke. sebab aku tak tau la aku call. lagipon yg nak kene bayar xtra charge tu duit haku bukan duit ko. then aku pon follow je la instruction die. lepas dah sign up on9, aku call balik semula customer service. dis time pompuan lak. pas2 die kate tak boleh. kene pegi branch. aku macam bengang la kan. sebab tadi kate boleh ni tak boleh pulak. lepas tu cakap agak kasar dgn aku. aku pantang betol aku cakap elok2 pas2 org tu macam gampang cakap dgn aku. tapi laki yg 1st tadi lagi cam harem jwb cal aku. aku pon start la tinggi suara gak. bengang la kan. sape customer sekarang ni ha? aku terus cakap yg aku pergi dealer, dealer kate kene call, bile call td kate on9 pulak pas2 kene call balik. ni suruh aku pegi branch pulak. ape ke jadahnye la susah sangat ko nak update sistem ko tu. sekarang ni zaman teknologi canggih la. sume buat on9. ni nak kene walk in pulak. tp yang aku hangen sangat2 tu sebab aku call customer service elok2 tp diorg jawab cam marah2. kamon la. tu keje ko. tak kesah la ko baru bergaduh ngan laki ke, malam tadi xpuas dgn bini ke, ko kene tinggal dgn awek ke, tu masalah ko. if ko nk lepaskan marah ko tu, cari la kawan ko. bukan dgn customer hokeh. tak profesional langsung! lepas tu bile dah habis call, akn dpt msg suruh rate service 2. 1 - 10, 1 is the lowest. memang 1 la aku bagi. ikut aku nak bg -10 je. sebab saaaaaaangaaaat tak puas hati.

aku selalu gak cal len2 customer service. so far ok je. tip top. memang sangat2 membantu especially maybank, cimb, air asia, maxis. empat2 ni tak penah lagi mengecewakan la. staf die memang penyabar kot orgnye. aku harap la kot2 ade org yang keje bhgn customer service ni terbaca blog aku ni. bio buat pedoman sket. org lain mayb diam je. tapi dengan haku, jangan harap. laaaajjjuuuuu je aku update kat blog. mmuahahaha. org2 yg keje customer service tu, aku faham ko tu manusia biasa. aku tak harap pon ko layan customer macam raja sebab aku bukan raja. tp try la to be nice. jangan ikut sedap ko je nak marah ke hape kan. if ko rase ko bkn org yg boleh control ur anger, resign je la. keje tu memeng tak sesuai dgn ko. ko kene ingat customer always right!




2 comments:

Anonymous said...

haha!! lebih kurg mcm kes kwn aku. mmg syarikat biru tu suck gile weh service dia!! nak2 yg mlibatkn customer service diorg!! perrgghh~ time nk swuh org amik service dia, ckp elok lemah gemalai bkn main. bile org nk tnye skit je sbb xphm.. abes kite dilentingnye! kalo kite tau sume benda, xde la kite tnye dia!

BODOH SANGAT kan? ;p

hehe~

missT said...

tau xpe... igt aku call customer service tu suke2 ke... pas2 suke2 die nak marah aku... seb bek kt dlm tepon..if face 2 face... mau aku sekolahkan diorg 2 habes2an.... kuang ajau sungguh.. hehehe..