Thursday, May 06, 2010

OPIS KU DI ROMPAK!!!

Title tu betol2 hokeh. bukan nak wat cerita gerak khas. opis aku kene rompak. semalam aku mc, hari ni aku dtg opis mcm bese la. masuk je opis teros nampak opismate aku gelabah biawak.
budak opis : ct, u know wat? our opis kene rompak. ade org pecah masuk.
aku : oo... (muke cool giler sbb blur sbb pnt redah jem from port klang to kl)
budak opis aku tengok aku macam nak lempang aku je kot. muke aku rilex giler kan. pastu tetibe,
aku : ha?wat? opis kene rompak. when? (baru tersedar opis kene rompak)
budak opis : last nite. they use nex door utk masuk. pintu ade kesan kene kopek.
aku : ape yang hilang?
budak opis : only 3 cpu.
macam pelik kan? video cam, digi cam, GPS, printer, scanner n yg lelain terang2 terletak atas meja tak kene hangkut. 3 cpu je yg hilang. yg bestnye perompak tu siap on sume pc to check the capacity kot, hard disk n so on. giler banyak mase ko kan. kire 3 cpu yang di copet tu the most powerfull inside my opis la kot. huhuhu. luckily, mine terselamat. kalau hilang, OMG! menangis meroyan la weh. banyak file tu. mangsa2 yang hilang cpu tu memang tak berhenti menyumpah la kan. keje jadi extravaganza la. ko kene wat semula sume. memang la ade backup, tp not everyday la kn nak wat backup. tak tau la aku if ade yg jenis hari2 wat. aku memang tak la. tapi lepas ni, wajib hokeh. belajar dari pengalaman. not only my opis la kene rompak tp ade 2 opis lg yg kene jugak. sepanjang 20++ yrs kot company tempat aku keje ni di buka, ni la first time kene rompak. then, police ade datang opis aku. rase macam dalam CSI siot or 999 la kn utk malaysia. polis tangkap2 gambar. ofkos bukan gambar aku la.pe kejadahnye die nak amek gambar aku. gambar opis yg berselerak tu la kan kene amek gambar. aku macam sedikit jakun ye. lagi2 bile polis tu try utk cr cop jari. first time in my life weh. rase mcm tgk cite CSI tgh shooting je. dah la polis tu hensem. hehehe. ok, lari topic. segala yg berlaku pasti ade hikmahnye. kite kene redha la kan. hari ni jugak budak2 opis aku g lowyat bl cpu baru. wah2 mengambil kesempatan ye korang. aku tak berape pandai nak xplain bab computer ni bcoz aku bute IT. tp memang vogue d vas la. yg paling canggih ko rembat ye. aku? ape dapat? walaupon cpu aku selamat, salah sorang mangse kejadian telah menyedekahkan monitor flat panel LCD beliau sbb takmo gune desktop n teros gune laptop. coz leh dipikul ke mane2. before this aku gune monitor yg besau gaban kalau hempap kat perot boleh leper la. tak yah gune tummy trim hokeh. now, aku dah rase tak selamat utk stay kat opis sampai tengah2 malam. boleh jadi alasan utama taknak stay kan? mmuahahaha.

No comments: