Monday, September 24, 2012

new job!

I've been working for a week with a new company. so far not so much work. lebih pada goyang kaki and memberi senyuman paling manis dan menawan pada semua orang lah! letih ok. letih nak sentiasa senyum ni. tegang urat muka kot. totally different job scope. so, kene start from zero as i am a fresh grad. itu semua cabaran! 

main problem is aku masih tak ingat nama dan muka semua orang. haaaa yang ni memang kelemahan aku. terpaksa lah akak makan kismis bebanyak lepas ni. almaklumlah, i'm working with big company. haruslah staff ramai. lainlah opis lama, staff bape kerat je. tupon take times untuk ingat apetah lagi yang ramai ni. yang bestnye ade sekali tu jumpa bos. i told him i went to site. die tanya pergi dengan sape, so i said i went with Mr. A. die pandang aku cam mintak kepastian. aku pon rilex je. yes, went to site with Mr. A. he explained everything.. bla bla bla.. nak tau kenapa die pandang pelik? bukan sebab aku pergi site, tapi sebab nama yang aku petik tu memang tak wujud langsung kat company tu. mmuahahaha. 

so far staff kat situ ok lah. baik baik belaka, tak tau la kot kot kat belakang mengata ke. ade aku kisah? you are giving me free pahala by doing that. i joined this company because i'm looking for new experience. i know what i want. i work not only for money but to build a career. wish me luck!