Saturday, December 31, 2011

borneo paradise part 3

cite ni buka saje dah basi. kalau makanan tu, dah berulat2 dah. memula aku rase cam malas dah nak hapdet. sebab super duper basi dah punye story. tp bile ade memember tnye psl trip pg KK, so i think bek la aku update. kot2 leh jd reference untuk sesape. dah aku buat amal secara tak langsung kan. lagi pon aku kan bz mengalahkanPM. kekadang bile org tnye itu ini nak story mory dgn detail mmg la tak dapek. so, aku just leh bg link je kt cni. aku try la basuh otak aku utk ingat balik ape yg jd kat KK dulu. mmuahahahaha.

hari ke3 adalah hari menghabiskan sisa2 duit yg ade which is peberet sume org di kala duit melambak2 iaitu shopping. hari ke3 ni, kawan kitorang mase kat uitm dulu yg tolong bawak kitorg jejalan kat KK ni. thanx cici! dlm pkl 12 mcm tu kitorg check out. first sekali haruslah mengisi perut yg kebulur. kire breakfast + lunch. aku lupe name kedai tu. tp cic ckp kedai tu antara yg femes kat kk. gambar pon xde. sesap pabile makanan depan mata, memang aku dah xingat benda lain dah. yg ade dlm kepala is makan je.lepas perot dah kenyang, baru ade energy nak berjalankan. kitorang ke pasar filipin lagi. this time cici ade, so lg senang nak tawar menawar. kalau die tau ko pelancong, mesti la die jual mahal kan. so ape2 yg kitorg nak beli, kitorg bgtau cici n die tolong bargain kaw kaw.



ni la keadaan pasar filipin tu. sempit giler. bile kt dlm ni, mcm sauna. basah ketiak hoi! berminyak2 muke aku. memang tak dapek nak watpe. memang panas dlm tu. oh my tanned skin! hahahaha. giler gelap aku kan. kesan sunburn pegi island hopping.


aku beli gelang mutiara. jenis mutiara yg aku nak takde design yg aku nak. so adik ni tolong wat ikut ape yg aku nak. korang leh je nak design ikut suke korang. diorg ok, janji ko ade duit nak bayar. mmuahahaha.



ko tengok betapa beria diorang menawar2. aku n maro berposing2. hehehe. kat kedai ni segala ikan masin, ikan bilis, udang kering, n banyak lagi la kitorang borong.


lepas dah berpenat lelah kat pasar filipin tu, memang kering la tekak ko kan. penat tawar menawar. so cici bawak kitorang try YOYO. kalau xsilap aku la. memula aku taktau ape benda. penat si maro xplain kat aku. tak faham2 gak. hahaha. rupenye ala2 bubble tea la. tp kat KK ni yoyo. canggih giler yoyo ni. ko nmpk kat dinding tu ade no? tu no giliran ye. sebab mmg ramai giler yg beli yoyo ni.

our last destination is Tanjung Aru. ke Tanjung Rhu. aku pon konpius la. serius dah tak ingat. kat cni cam port lepak2 la. santai2 tepi pantai. kitorang siap beli kacang la jagung la. lepak2 borak2. saje nak buang mase sebab flight balik lambat lagi.




ni tengah lepak2 tengok budak2 remaja masa kini menari2 bagai. nak practice masuk showdown kot.. ;p


auwwwwwww. aku suke pic ni. suwittttt sangat. hahahaha


ni men2 tulis name kat pantai


goodbye KK! InsyaAllah ade rezqi, aku nak pegi lagi coz i luv KK.


1 comment: