Sunday, August 28, 2011

rambut baru ;)


bile nak raya ni sume nak baru kan. nak tukar perabot baru la. nak cat rumah la. nak baju baru la. nak kasut baru la. sume la nak baru. for this raya, baju baru takde. kasut baru takde. handbag baru pon takde. untuk membuatkan feel raya tu ade. maka ai pegi la membuat rambut. rambut baru uols. at least time korang eksen dgn baju korang ai leh eksen dgn rambut baru ai. mmuahaha.

at first plan nak perm kan rambut. tapi cam x confident la pulak. rambut haku kan teramat la lurus ke jalan yg benar. potensi untuk tak jadi tu ade. so,cancel. so i decided to color my hair. dah lama kot xcolor rambut. last mase zaman study dulu la. lagi pon aku dah malas nak sapu serum rambut utk hitamkan rambut. color original rambut haku not so black. ala2 dark brown sikit. so utk nampak hitam berkilat ala2 pompuan melayu terakhir memang haku kene sapu serum hari2.

to color my hair, aku pilih to go organic salon. so potential rambut ko nak hancus adalah sikit. cume kekurangannya ialah amek masa yg agak lama sikit dr normal salon punye color la. kate organic kan. merasa la berasap bontot haku duk atak kusi salon tu. nasib kusi die sedap. nak dekat 3 jam la aku buat rambut. color and trim sikit rambut. aku siap nak terlena dah. yelah kan. org men2 rambut ko. konpem rs ngantuk je.

mule2 rs nk trim sikit je rmbut. sekali my hairstylist suggest me to have fringe. mmuahahaha. takut ok. before this memang nak wat. tp ragu2. tp die beria2 suruh aku wat. siap aku bgtau die i dont want to look ugly on hari raya. hahaha. atas dasar percaya haku bagi la die potong. memang best la dgn hairstylist ni. die siap bgtau mekap yg sesuai dgn rambut baru ni. pegi kerja bermekap mmg bukan aku la. tak mekap pon dh lambat lebih dari sejam. apetah lagi bermekap. mau hari2 half day kan. mau lihat rambut baru ku? hahahaha... mcm ade org kisah kan dgn rambut ko...






































nampak lebih muda x? hahahahahaha....

3 comments:

Anonymous said...

comey

Anonymous said...

not bad la gurl...still cute

Anonymous said...

nokkkk aku ingat bapok mana tadi hahhaha jangan marah nokkkk -yana Audi-