Thursday, February 17, 2011

harapan

wat mase ni aku ade 3 harapan yg aku harap sangat2 akan jadi. sangat2 berharap sampai giler bersungguh aku usaha to make sure ape yang aku harap tu jadi. ye aku tau. kite hanya merancang, tapi DIA yg menentukan. tapi at least aku dah usaha sehabis boleh. dapat or tak, len cite. janji aku usaha!

PERTAMA sekali aku harap aku dapat tukar keje baru. why? malas la haku nak story pepanjang. sape yg close dgn aku tu aku rase dah bernanah dah telinga dengar aku asek ngadu nak tukar keje. i have my own reason nape nak tukar keje. tak yah la kot nak cite kat sini. cukup lah kalau aku cakap aku nak belajar benda baru. aku nak xplore engineering field yg memang sangat la luas tu. cewah! aku memang dah stat distribute resume kat mane2 com yg aku rase aku berminat nak keje. ceh. giler poyo kan. mcm bagus je aku nak demand. hopefully dlm banyak2 yg aku submit tu ade la satu yg dapat. kalau tak dapat, nak wat camne. keje je la kat com yg aku keje sekarang ni. dah bukan rezqi aku kan.

KEDUA aku harap aku boleh kurus. mmuahahaha. ni siyes ni. sejak balik dr kuching hari tu, aku dah stat diet. tapi sampai sekarang haram berat aku tak turun. tension giler vavi hokeh. tak cukup pakai digital weight scale, siap timbang yg manual tu. konon bajet leh turun la berat. nan ado. sikit lagi aku nak wat acara lempar cakera weight scale. diet macam nak mampos. tapi 0.000001 pon tak turun. hari2 mase lunch aku makan biskut hi-fibre dgn green tea tak letak gula. siap bos aku ingat aku takde duit tu yg mkn biskut hari2. tapi tak jugak kurus2. nampak nau petanda lanjut usia. kadar metabolisme dah menurun. dolu2 mase zaman kegemilangan diri sendiri, tak yah nak diet susah2. kurangkan portion dlm makanan, sure seminggu dah nampak hasil. sekarang? macam nak mati aku diet, hasilnye? haremmmmmmm. ni yg aku nak menabung ni. nak pegi wat sedut lemak. zasss. terus kurus. hahahaha. lantak la org nak kate aku obses ke ape. selagi berat aku 50+ ni la kene turunkan. esok dah cecah 60 br terhegeh2 nak diet. dah terlambat! nak turun sekilo pon hazab, ape lagi sepuloh kilo! ade yg hiris lemak sendiri pulak kang.. :P

harapan haku yang KETIGA adalah rahsia. hahahahaha. ade rase nak lempang tak? fedulik! sukati la nak rahsia ke tak.... :P

No comments: