Tuesday, February 08, 2011

Bandung / Jakarta - day 4

hari ke 4 hari last kitorang kat bandung. hari ni kitorang nak gerak pegi jakarta. honestly, aku rase sedih nak tinggalkan bandung. why? ntah. sebab aku rase syok kot stay kat sini. best shopping. makanan pon sedap2. orang bandung pon gantang2 baik2. Pak zul siap suruh stay lagi kat bandung. memang ade rase macam nak. tapi, kitorang nak gak jalan2 kat Jakarta. tak pelah. ade rezqi, sampai la lagi kat Bandung ni.

ni leny. pekerja kat Rumah ebo. psssttttt.. pekerja lelaki kat sini sume hensem bangat. mmuahaha. siyes aku tak tipu. tukang sapu pon muka layak masuk hero remaja dah.


our first destination is Rumah Mode. ni FO yg wajib pegi. orang kate mahal harga kat sini. aku rase bese je. kat sini design cantik2 n quality is better la. last day memang aku pulun habis untuk shopping. beli shirt utk ayah aku coz xsempat nak belikan utk ayah aku lagi. n berlai2 untuk dr sendiri. hahaha. FO kat sini sume cantik2 deconye. tak sah kalau tak posing nyah! rugi!

lepas tu pegi amanda brownies. amanda brownies memang femes. of kos la sedap. then kitorang ke Pasar Baru again. hehehe. sebab ade lagi barang yg tak dibeli. macam aku, aku beli kain batik n pelikat untuk mak n ayah aku. then baju untuk mak aku. lepas dah setel sume pembelian, baru kitorang gerak ke Jakarta.

kat sini pemuzik jalanan ni memang bersepah. sedap gak suara diorang. boleh tahan la. kalau aku yg nyanyi? jangan kata org nak bagi duit, mau kene lempar dgn botol. memekak je. tak sedar diri suara tak sedap. boleh kate sepanjang jalan nak ke Jakarta tu, di habiskan dengan membuta. hahaha. ratu tido boleh bagi kat mek ah. memanjang tido. pantang letak kepala.

ni la hotel yg kitorang duk kat Jakarta. hotel N1. murah sangat. kitorang stay on wiken. rate RP200k++ include breakfast. hotel sangat comfort walaupon murah. n sangat dekat dengan tanah abang. walking distance to tanah abang. dalam 10 minit kot. mase ni sedih sikit nak berpisah dgn Pak zul. hehehe. die baik sangat. kitorang kua sampai pagi pon, die tetap tunggu. takde xtra charge pon. patutnye dia hantar kitorang kat hotel ni je. tapi kesian kat kitorang agaknye, siap tolong hantar kitorang pegi Hard Rock. balik je kitorang naik taxi. siap bg pesan macam2 kat kitorang. yelah, kitorang ni muke je matang. perangai? ya ampun. kalah budak2. senget memanjang. siap rekemen kan supir untuk kitorang gerak dr hotel ke epot sebab risaukan kitorang. baik kan? sape yg nak guna supir kat bandung, aku rekemen kan guna Pak zul ni sebab die memang baik sesangat.

lepas dah hantar barang2, kitorang terus pegi Hard Rock Jakarta. Hard Rock ni kat dalam shopping mall. Plaza EX kot tak silap aku. si Paan la yg banyak memborong kat Hard Rock. aku tak beli pape pon.

we had our "makan besar" utk last nite kat Rice bowl family restaurant. sebab ni last nite kat sini, so kitorang oder makanan sepuas2nya. kat Malaysia mane nak dapat makan sedap2 dgn hrga yg murah kan.



seperti biase, sume makanan adalah sedap n murah. sekian. hahahaha.

thats all our xtvt on 4th day. banyak habis mase for shopping utk last time n atas jalan.

No comments: