Friday, August 20, 2010

aku amat sangat bengang dgn STAF GOVERNMENT

ok. mmg entry ni aku nk lepas geram. menaip pon tekan kuat2 sbb geram punye pasal. for gov staf, klau ko rs ko tabah, ko baca la. klau tak, jgn bace. sbb ni mmg aku nk mengutuk je. aku fedulik ape ramai yg nak terase ke tak. ni blog aku. suke hati aku la nak taip ape. dah la bulan pose, kang aku maki2 kurang lak pahal a aku. so, bek aku lepas geram kat sini. aku TAK PAKSE sesape utk bace hokeh. aku tulis sebab aku geram + marah tahap dewa. silap org la ko nk cr pasal kan.
yang wat aku hangen sangat is because borang yg aku dah submit early dis year bile aku cek, diorang kate tak receive pon. aku mcm pelik la kan. bukan aku hantar by pos. aku htr by hand, takkan tak sampai. xtualy cite die mcm ni. aku nk submit brg. kebetulan bdk opis aku pon nk pg sane gak. so, aku pas je la kt die. die pg ptg. so, pompuan tu aku xtau la pangkat die ape. kate tak leh naik atas. pas je everything to her then she will pass to department yg aku nk submit 2 la kan. so, my fren just bg je la.
dis thing happen xsilap aku dlm bln 3 mcm 2 la. then tetibe dlm bln 6 kot aku rs nk cek pasal borang yg aku htr 2. nk cek la kan status of my application. guess wat? diorg kate my name not in the record.aku mcm pelik la. aku srh die cek byk kali. the answer stil the same. so, aku tanye member aku die btol htr ke tak. die kate htr la. takkan tak htr. bcoz die pon htr the same form mcm aku kan. so, dia cal la 'pompuan' yg die bg borang tu. guess wat? pompuan 2 kate die terlupe nak submit. tak ke cilake sungguh perangai ko? org bg amanah kat ko. ko leh wat mcm 2. ko nak keje ke tak? ok, aku sbr lg la. die kate die dh submit. borang yg aku htr 2 kn byr dgn money order. pompuan 2 ckp resit akan di poskan.
yang membuat aku hangen nye, semalam aku cal nak cek status sebab takkan la lame sgt resit tu tak sampai kan? aku bukan duduk kat ceruk pedalaman smpai surat utk aku amek mase berbulan2 nak sampai. boleh tak org tu cakap NAME AKU TIADA DALAM SENARAI. tu dah cukup utk aku hangen. aku dah pikir nak serang pompuan tu pon ade. tp seb bek sabar ade lg. iman pon ade lg. bulan pose kan. sabar kn byk2. klau bkn bln pose, aku rs dh slmt aku jejak opis pompuan 2. opis die bkn jauh pon dr opis aku. so, aku srh kwn aku ni cal tnye btol2 ade ke tak borang 2. if hilang, sile mengaku n bayar duit aku. guess wat? tadi kwn aku cal bgtau pompuan 2 mengaku die hilangkan n byr ganti rugi.
geram gileeeeer hokeh. even ko dh bayar pon, MACAM NI KE SIKAP KAU BEKERJA? takde rase tanggungjawab langsung. klau ko keje private, dah lame kene maki weh dgn bos sbb hilangkan dokumen. attitude staf gov mcm ni eh? klau ms meeting tu, org len nye salah, ko selambe je maki2, campak2 kertas. klau staf gov yg salah? heyyy. seb bek la bln pose. tarik napas2 dalam2 je la aku. aku tau bkn sume staf gov mcm ni. ade yg btol2 wat keje. tp ni bukan kali pertama la aku kene. before this lagi la mcm herem. ko dah siap cop received kat aku. pas2 ko sibuk mengayam ketupat dgn kwn ko ms aku htr 2. bile hilang, ko tkt kn mrh dgn bos ko. ko kate aku tak htr. WTF? yg cop kat aku 2 sape? hantu raya belaan ko?
klau ade yg terase tu, aku mintak maap la ye. aku tau tak sume staf gov tu terok. mn yg bace ni, take it as lesson. ni yg aku nk berperibahasa mcm karam singh walia kan. kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. sbb sorg due je perangai mcm ni, teros aku label sume gov staf terok. kira aku ni baik lagi la tak sebut name ko n department ko kan. klau tak, free2 aku menfofuler kan ko. ke ko memang suke glamer2 ni? mmuahaha...

No comments: