Saturday, November 19, 2011

S.A.T.U.R.D.A.Y

lame tak hapdet belok batu bata. bz nak mamps. entry KK pon halfway. last week aku pegi Kota Bharu. wedding housemate aku mase diploma. sangat besh sebab dah lame tak jumpe kengkawan kan. bile dah jumpe memasing lupe daratan. perot aku sakit sebab terlebih makan n terlebih gelak. tu nanti2 la hapdet kalau de mase.

Trip to KB tu kire mcm terapi utk diri sendiri di saat aku punye stress level yang mampu buat haku gile. aku ni memang takde la nak hilang selera makan. sakit ke tensen ke hape ke. makan tetap makan. takde makne nak hilang selera. dulu putus cinta elok je aku makan. sampai member aku pon ragu2 betol ke putus cinta. walaupon makan tetap makan tapi kalau susah hati berat aku akn turun dgn senangnye. haku pon tak faham kenapa. 1 week before pg KB aku turun 0.5kg dlm mase seminggu. pastu kat KB aku makan dan makan bagai takde hari esok. sampai bebudak ni pon pelik camne perot aku banyak giler ruang nak sumbat makanan. baru lepas makan nasi. tak sampai sejam. aku makan nasi lagi. bukan sikit2 punye. sepinggan kau! ni seminggu lepas balik KB aku turun 1kg dlm mase seminggu. giler kan? susah hati je konpem berat aku turun. cube aku senang hati. bagai nak mampos aku diet. sebulan nak turun 1kg pon belom tentu. ni aku makan banyak2 tp hati tarak senang terus turun.

oh dis time aku susah hati bukan sebab putus cinta ye. cinta2 ni dah lame aku lempar ke laut. tak kose! nasib la aku de kengkawan yg memahami. yg sudi dengar bile haku mengadu domba kan. mekaseh gelprens. siyes kalau takde korang, aku lagi terok kot. mau seminggu hilang lebih dr 1kg. dis time punye stress memang sangat la hebat. tak pernah rase mcm ni. tapi takpe. pikir secara positif. pasti ade hikmahnye. there will be rainbow after the rains kan? cume aku kene sabau la utk tunggu pelangi aku muncul.

semalam ade intebiu. tak tau la dapat ke tak. dah lame tak pegi intebiu, siyes gile neves. nasib interviewer tu sangat la frenly. terus hilang neves. soalan first die tanye, are u malaysian? hahahaha... sentap mak! selalu org tanye u Chinese or malay je. tatau la dapat ke tak. he said i meet all the criteria. honestly, memang berharap dapat la. kengkawan, please pray for me k? terima kasih bebanyak sebab mendoakan yg baik2 utk kengkawan.

ok lah. penat dah membebel. haku nak siap2. nak dating dengan mak. happy weekend uols!

No comments: